Innlegg i Plattform

stivrammetendere, tilleggsoplysninger

Startinnlegget har emnet «Stivrammetendere»

Svar på innlegg #135290

Skribent: Bjørn Hall
Skrevet første gang: 10. sep. 2012 kl.1317
*Endret: 10. sep. 2012 kl.1321
#135327 vist 809 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Etter at jeg startet denne tråden ble jeg klar over at i tråden ”Hva lok er dette”, som egentlig dreier seg om lok type 61,havner man etter hvert på tema tendertyper for stortyskere.

I et innlegg >Tendertyper for ''stortyskere'' i Norge Erik W. Johansson 23. juni 2009 kl.0029< skriver Erik bl. annet ” Femten lok hadde stivrammetendere av type 4T30 - Bauart Florisdorf”<

I et av sine innlegg i denne tråden >Tendertyper for ''stortyskere'' i Norge Thor Bjerke 23. juni 2009 kl.0759< skriver Thor Bjerke bl. annet > I et udatert notat fra maskinavdelingen, som er satt opp etter at de to tenderne er avgitt til roterne, er følgende tenderdata oppgitt ”Stivrammetender, 10 stk <


Jeg har ingen problemer med å se at tenderbytter kan medføre at totalt 15 lok på et eller annet tidspunkt har hatt stivrammetender.


Men mitt opprinnelige spørsmål er fremdeles: Hvor mange stivrammetendere var det egentlig? Kunne ikke NSB telle i 1948 eller hva?

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.