|
Type 62 og 63Startinnlegget har emnet «Stivrammetendere» Svar på innlegg #135840 Skribent: Thor Bjerke
Skrevet: 15. sep. 2012 kl.0942 #135845 vist 399 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| En mulig forklaring på at type 62 ikke ble tatt i bruk, kan være den som er nevnt i damplokboka (s. 48) om det lille tyske skifteloket tyskerne hadde i Trondheim og at type 62 kan ha vært tiltenkt det. Det lille loket kom fra Reinickendorf-Liebenwalde-Gross Schönebeck Eisenbahn og var bygget av Hohenzollern i 1901 (fabr.nr. 1439). Det ble i 1940 sendt til Holland og tatt i bruk av et selskap med forkortelsen NTM før det så ble sendt til Norge. Det ble hugget i Trondheim i 1949 etter å ha stått hensatt på Leangen. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|