|
Forskjellen på B7-1 og B7-2Skribent: Bjørn Hall
Skrevet første gang: 2. okt. 2012 kl.2013 *Endret: 2. okt. 2012 kl.2113
#137611 vist 1063 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Satt forige dagen med en del av NMJ's B7 vogner og NLM2008, Tanken var egentlig å se om det var noen enkle ombyggingsmuligheter i tillegg til FR7-2 til BF7 og/eller F7. Startet med oversikten i NLM2008, og begynte så å bla i eldre utgaver. Resultatet ble ihvertfall at jeg oppdaget at B7-2 er vogntypen som fallt mellom to bøker. I NLM1991 finnes selvfølgelig B7-1, og de to "særingene" ombygget fra AB7-1. I 1992/93 bygges B7-1 om til B7-2.
I 1995/96 bygges B7-2 om til B7-4,
og i NLM1997 finnes da selvfølgelig bare B7-4. Og dermed er vi i den litt artige situasjon at B7-2, med unntak av de to særingene ombygget fra AB7-1, tilsynelatende ikke har eksistert. Sannelig ikke lett å være bokutgiver. Men så til spørsmålet jeg forsøkte å finne svar på i NML; Hva er forskjellen på B7-1 og B7-2? (og gjerne viderew til B7-4) Er det antall sitteplasser, setetype eller hva? Sikker på at det er noen her som vet håper jeg på svar. mvh Bjørn | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|