|
Direktelinje Sande - Porsgrunn; ikke tvilsomt men smartStartinnlegget har emnet «Linjeomlegging rundt Dalane-regionen» Svar på innlegg #14778 Skribent: Terje Andersen
Skrevet første gang: 4. juni 2009 kl.1742 *Endret: 5. juni 2009 kl.0738
#14793 vist 899 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Hvorfor skulle det i så fall være tvilsomt? Her er det lett å lage bane for 250-300 km/h. Så kan Vestfoldbanen som uansett får mange stopp dimensjoneres for 160 - 200 km/h. Godstogene går i hovedsak om natta og da er det ingen persontog på direktelinja om Lågendalen uansett og Vestfoldbyene slipper mange støyende godstog på nattetid.. Det vil være viktig for å få økonomi i Grenlandsforbindelsen at man slipper å vedlikeholde hele banen fra Skorstøl til Nordagutu. Banen over Meheia har uansett en trasering som ikke er optimal for godstog. Terje Andersen | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|