Innlegg i Plattform

Direktelinje Sande - Porsgrunn; ikke tvilsomt men smart

Startinnlegget har emnet «Linjeomlegging rundt Dalane-regionen»

Svar på innlegg #14778

Skribent: Terje Andersen
Skrevet første gang: 4. juni 2009 kl.1742
*Endret: 5. juni 2009 kl.0738
#14793 vist 899 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Hvorfor skulle det i så fall være tvilsomt? Her er det lett å lage bane for 250-300 km/h. Så kan Vestfoldbanen som uansett får mange stopp dimensjoneres for 160 - 200 km/h.

Godstogene går i hovedsak om natta og da er det ingen persontog på direktelinja om Lågendalen uansett og Vestfoldbyene slipper mange støyende godstog på nattetid..

Det vil være viktig for å få økonomi i Grenlandsforbindelsen at man slipper å vedlikeholde hele banen fra Skorstøl til Nordagutu. Banen over Meheia har uansett en trasering som ikke er optimal for godstog.

Terje Andersen

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.