Innlegg i Plattform

Krangel

Startinnlegget har emnet «Linjeomlegging rundt Dalane-regionen»

Svar på innlegg #14826

Skribent: solslyng
Skrevet første gang: 4. juni 2009 kl.2046
*Endret: 4. juni 2009 kl.2047
#14834 vist 934 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

"Torp er et jorde ute på landet hvor man via buss kan komme til flyplassen på 6-7 minutter."

Ikke i fremtiden, da skal det bygges terminal og stasjon på samme sted.

"Og hvis du mener man mister ekspresstogsfølelsen fordi toget stopper to ganger i et fylke fremfor en gang så er jeg av den mening at du har sett deg for blind på størrelsen og avstandene i Tyskland og ikke klarer omstille oppfatningen til våre hjemlige og mindre forhold."

Det har jeg aldri sagt, et stopp tar 3-4 minutter, minimum. Skal du ha 10 stopp mellom Kristiansand og Oslo S utgjør det 30 til 40 minutter ekstra, minimum.

For et ekspresstog vil Torp være viktigere enn småsteder som Holmestrand, evt. en liten bygd som Tønsberg.

I Tyskland kjøres ekspresstogene med mange stopp underveis forøvrig, så her er du tydligvis ikke orientert. Saken forholder seg annerledes i Frankriket og Spania.


"At du stadig vekk må komme med nedsettende bemerkninger om dagens NSB leder fordi han ikke har kovertert hele bedriften etter ditt fantasifoster av en virkelighet tyder dessverre på at du har større problem med å være jordnær nok i dine vurderinger og må ta igjen for dette ved å forsøke å latterliggjøre andre personer og deres handlinger."

Det er du som er latterlig og nedsettende ovenfor meg, ikke omvendt. Hvor ligger min fantasiholdning til virkeligheten?

Lenke: Viktigheten av Torp - Dokumentasjon

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.