|
Shinkansen Startinnlegget har emnet «Linjeomlegging rundt Dalane-regionen» Svar på innlegg #14916 Skribent: Terje Andersen
Skrevet: 5. juni 2009 kl.0951 #14924 vist 799 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Shinkansen har tog med ulike stoppmønster men neppe så tette stopp som hver 15-20 km. I tilfelle må det være på strekninger med 4 spor. Her er det tydeligvis mange misforståelser ute å går i folkemeningen om hva som er mulig å realisere på en enkel dobbelsporet strekning. Slik misforståelser kan sikkert også omfatte en og annen svenske. Jeg vet at man snakker om 250 km/h for en tunnelstrekning forbi holmestrand med stasjon i fjell. Så langt har man ikke sluttført prosjekteringen og hva som lar seg realisere av hastighetsstandard forbi en stasjon i fjell er ikke klarlagt enda. Det blir i alle fall ikke noe hastighet på 250 km/h gjennom Tønsberg, og jeg vil anta en forbindelse gjennom Sandefjord vil følge eksisterende banekorridor med stasjonen omtrent der den ligger i dag. Her tror jeg også man får problemer med å implementere 250 km/h. Terje Andersen | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|