Innlegg i Plattform

Motoriserte sporsperrer

Startinnlegget har emnet «Stillverkstablåer»

Svar på innlegg #153645

Skribent: Svein Sando
Skrevet: 9. apr. 2013 kl.0742
#153647 vist 812 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Jeg la også merke til den måten må angi sperren på på Leangen-tablået (transparenten?) og stusset litt over det. Men ja, den er motorisert. Her er et bilde av den. Det virker som den har åpen som normalstilling. Stillverkets stiller viser vel at den er i avhengighet med vekselen slik at den er åpen når vekselen ligger mot sidesporet. Skiftesignalet virker derimot ikke å stå i avhengighet med sperren.



Den gang sporet var mer enn 30 meter langt, gikk dette til et stort industrisporkompleks på Lade med flere bedrifter med private sidespor. Det var sikkert mye trafikk på sporet da sperra ble motorisert, og Leangen var også en travel stasjon med mange spor i bruk. 1970:


Den gang sporet var mer enn 30 meter langt, gikk dette til et stort industrisporkompleks på Lade med flere bedrifter med private sidespor. Det var sikkert mye trafikk på sporet da sperra ble motorisert, og Leangen var også en travel stasjon med mange spor i bruk. 1970:


Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.