|
NF - revidert igjenStartinnlegget har emnet «Stillverkstablåer» Svar på innlegg #153652 Skribent: Lars Fredrik Andersen
Skrevet: 9. apr. 2013 kl.2039 #153698 vist 748 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| "Dverg og felles utkjør". Skræk og gru! Det er likevel godt å se at modelljernbanene holder seg til samme spinke- og sparefilosofi som Norge har gjort i 1:1 siden 1850-tallet! :-) Eget indre hovedsignal eller utkjørhovedsignal for hvert togspor takk! Så vil jeg også anbefale dverger der togveien slutter før skiva og for skiftingen inn på skiva og en dverg i hver ende av skiva for avkjøring. Jeg ser de høye skiftesignalene er borte og det er bra. Sjelden heldig for brukerne å blande dverger og høye skiftesignaler. Denne stasjonen er uansett så tett trafikkert, og antagelig også av flere ulike jernbaneforetak, slik at en effektiv trafikkstyring med skifteveier blir det mest hensiktsmessige - og antagelig sikkerhetsmessig tryggeste. Et annet sted ser jeg det spørres om motoriserte sperrer er vanlige, og svaret er "ja". Mvh Lokomotivpersonalet. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|