|
Hvorfor 8714?Startinnlegget har emnet «Di 3.610 hugges idag.» Svar på innlegg #160257 Skribent: Thomas Markovic
Skrevet: 11. juli 2013 kl.2241 #160273 vist 488 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Di 8.714 har i mange år fungert som delelok for de andre Di 8-lokene. Etterhvert har det blitt fjernet så mange deler at man ikke har kunnet komplettere loket. I sammenheng med omstruktureringen i NSB, NSB Gods og Cargonet, har det medført at flere av Di 8-lokene etterhvert ble overtallige. 710 er det andre loket som er hensatt, det har man forsøkt å komplettere flere ganger. Med dagens bruk av loktypen er det tvilsomt om dette loket kommer i drift også. Status med huggingen på Marienborg er at huggerne idag gjorde seg ferdige med 714. Det så ut til at det tok mye tid å kappe opp lokets ramme og de måtte brukere skjærebrenner for å komme seg gjennom. Ellers ble det sortert mye avfall. Hovedmotoren fra Di 3.610 er ikke fjernet fra området.
Di 8.714 i lokstallen på Marienborg, hensatt som delelok. Marienborg (lst & dbg)24. nov. 2001foto: Thomas Markovic | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|