Innlegg i Plattform

Hvorfor 8714?

Startinnlegget har emnet «Di 3.610 hugges idag.»

Svar på innlegg #160257

Skribent: Thomas Markovic
Skrevet: 11. juli 2013 kl.2241
#160273 vist 488 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Di 8.714 har i mange år fungert som delelok for de andre Di 8-lokene. Etterhvert har det blitt fjernet så mange deler at man ikke har kunnet komplettere loket. I sammenheng med omstruktureringen i NSB, NSB Gods og Cargonet, har det medført at flere av Di 8-lokene etterhvert ble overtallige. 710 er det andre loket som er hensatt, det har man forsøkt å komplettere flere ganger. Med dagens bruk av loktypen er det tvilsomt om dette loket kommer i drift også.

Status med huggingen på Marienborg er at huggerne idag gjorde seg ferdige med 714. Det så ut til at det tok mye tid å kappe opp lokets ramme og de måtte brukere skjærebrenner for å komme seg gjennom. Ellers ble det sortert mye avfall. Hovedmotoren fra Di 3.610 er ikke fjernet fra området.

forstørrt159236-tm2759.jpg

Di 8.714 i lokstallen på Marienborg, hensatt som delelok.
Marienborg (lst & dbg)
24. nov. 2001
foto: Thomas Markovic
Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.