Innlegg i Plattform

Mangel på informasjon til reisende...

Startinnlegget har emnet «Mangel på informasjon til reisende...»

Svar på innlegg #22916

Skribent: Roar
Skrevet første gang: 16. aug. 2009 kl.2347
*Endret: 17. aug. 2009 kl.0001
#22918 vist 506 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Ja. Det var svar på en som foreslo at folk burde få kaffe og avis fordi det var 73B og ikke 73A.

Kan ta det en gang til:

For det første får alle på Komfort kaffe og avis. Både på 73A og 73B.

For det annet er de to materielltypene helt likeverdige hva gjelder komfort, setestandard osv. Den eneste viktige forskjellen er hvilket serveringstilbud som er mulig å gjennomføre samt barnefamilieavdelingen.
Når et slikt sett blir sendt på Sørlandsbanen pga. plutselig oppstått materiellmangel står uansett det ikke noe kjempeapparat klart med alt mulig av ekstra "kompensasjons"servering.

Det har ikke vanlig praksis å tilby kompensasjons-servering når en materielltype blir erstattet av annen materielltype med like god standard. Ei heller når standarden er litt lavere, eks. B5 i stedet for B7 eller 69D i stedenfor 70, men det er en annen sak.

Å holde en høy beredskap av denne typen, som nødvendigvis må være spredd geografisk, koster penger, penger som ingen er villige til å betale.


Noen ganger klarer man likevel å få tak i et eller annet, f.eks. kaffe på tp. 69.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.