Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

God kundebehandling

Startinnlegget har emnet «Mangel på informasjon til reisende...»

Svar på innlegg #22818

Skribent: Torstein Reiersen
Skrevet første gang: 17. aug. 2009 kl.1201
*Endret: 17. aug. 2009 kl.1201
#22983 vist 360 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Jeg opplevde det motsatte på Nordlandsbanen i oktober 2008, noe som førte til en positiv mail til kundetjenesten til NSB.

Dagtoget gled sakte ut fra Bodø stasjon, men etter ca 1 km ble det stopp. Lokfører på Di4-loket restartet motoren flere ganger, men fikk ikke opp turtallet, og etter en stund rygget toget tilbake til stasjonen. Et ledig 93-sett sto i nabosporet. Konduktørene fikk med noen kaffekanner og litt "tog-lefser" for automaten i 93-settet fungerte ikke.

Personalet delte ut lefser og kaffe gratis til passasjerene og ytet en fantastisk service. Nye forsyning ble tatt ombord både på Fauske, da vi møtte nordgående dagtog og flere steder sørover. En forsinkelse på nær 90 min på Rognan var kjørt inn ved Levanger. Selv om jeg gikk unten skikkelig mat fra frokost til ca kl. 22, gjorde betjeningen ombord det de kunne for å gjøre reisen mest mulig behagelig. Alternativet hadde kanskje vært buss deler av strekningen.

Min erfaring er at mange konduktører gjør en god innsats for å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon. Mine beste erfaringer har jeg fra Røros- og Nordlandsbanen, og de dårligste på Bergenbanen og rundt hovedstaden, Siste gang i Tønsberg, tog 801 den 14.08 der konduktøren var uhøflig og blærete - altså uproffesjonell.

Konduktører som ikke klarer å opptre høflig, bestemt og proffesjonelt i stressa situasjoer, bør finne seg et annet yrke. Det gjelder forøvrig alle som arbeider med mennesker. Arrogante holdninger og blærete oppførsel hører ikke hjemme i serviceyrker.

Utskriftsvennlig

Konteksten

Mangel på informasjon til reisende... ·38 solslyng 16. aug. 2009 kl.1429* #22818 Vist 668 ganger
Mangel på informasjon til reisende... Thor Bjerke 16. aug. 2009 kl.1631 #22831 (#22818) Vist 554 ganger
Mangel på informasjon til reisende... Roar 16. aug. 2009 kl.2304 #22898 (#22818) Vist 493 ganger
  Mangel på informasjon til reisende... Vestein Øvrom 16. aug. 2009 kl.2327 #22911 (#22898) Vist 457 ganger
    Mangel på informasjon til reisende... Roar 16. aug. 2009 kl.2333* #22914 (#22911) Vist 454 ganger
      Mangel på informasjon til reisende... Vestein Øvrom 16. aug. 2009 kl.2339 #22916 (#22914) Vist 477 ganger
        Mangel på informasjon til reisende... Roar 17. aug. 2009 kl.0001* #22918 (#22916) Vist 451 ganger
          Hva som ER alvorlig på Sørlandsbanen Roar 17. aug. 2009 kl.0004* #22921 (#22918) Vist 453 ganger
            Sørlandsbanen Jan Arne Rødland 16. aug. 2009 kl.2359 #22923 (#22921) Vist 430 ganger
              Sørlandsbanen Roar 17. aug. 2009 kl.0004 #22927 (#22923) Vist 427 ganger
          Mangel på informasjon til reisende... Vestein Øvrom 16. aug. 2009 kl.2357 #22922 (#22918) Vist 430 ganger
            Mangel på informasjon til reisende... Roar 17. aug. 2009 kl.0000 #22924 (#22922) Vist 433 ganger
              Mangel på informasjon til reisende... Vestein Øvrom 17. aug. 2009 kl.0004* #22925 (#22924) Vist 431 ganger
                Mangel på informasjon til reisende... Kjetil Næss 17. aug. 2009 kl.0009 #22928 (#22925) Vist 422 ganger
                  Mangel på informasjon til reisende... Vestein Øvrom 17. aug. 2009 kl.0028 #22930 (#22928) Vist 424 ganger
                    Mangel på informasjon til reisende... Kjetil Næss 17. aug. 2009 kl.0101 #22934 (#22930) Vist 434 ganger
                      MODERERT Moderator 17. aug. 2009 kl.2137* #23049 (#22934) Vist 369 ganger
                        MODERAT solslyng 17. aug. 2009 kl.2321 #23068 (#23049) Vist 326 ganger
                          MODERAT Åge Lybekbråten 17. aug. 2009 kl.2330* #23070 (#23068) Vist 330 ganger
                            Advarsel til Solslyng moderator 18. aug. 2009 kl.0028* #23078 (#23070) Vist 337 ganger
                              Advarsel til Solslyng Jan-Inge Hansen 18. aug. 2009 kl.1216 #23132 (#23078) Vist 289 ganger
                                Moderering og veiledning - storm og flau vind Svein med div hatter eller uten 18. aug. 2009 kl.1547 #23151 (#23132) Vist 247 ganger
                                  Flau balanse Lars Gjertsen 18. aug. 2009 kl.1645* #23162 (#23151) Vist 232 ganger
                                    Storm i vannglass Svein Sando 18. aug. 2009 kl.1838 #23172 (#23162) Vist 211 ganger
                                      Tenk utenfor vannglasset Lars Gjertsen 18. aug. 2009 kl.1906 #23176 (#23172) Vist 209 ganger
                                        Jeg har aldri bedt om det vannglasset Svein Sando 18. aug. 2009 kl.1921 #23177 (#23176) Vist 212 ganger
                                          Jeg har aldri bedt om det vannglasset Jan-Inge Hansen 18. aug. 2009 kl.2130 #23192 (#23177) Vist 191 ganger
                                            les solslyng 18. aug. 2009 kl.2141 #23195 (#23192) Vist 196 ganger
                                            Helle olje på stormen i vannglasset Lars Gjertsen 18. aug. 2009 kl.2148 #23197 (#23192) Vist 182 ganger
                                Advarsel til Solslyng Ole P. Ingebrigtsen 18. aug. 2009 kl.1652 #23164 (#23132) Vist 230 ganger
                            Bufferen solslyng 18. aug. 2009 kl.0127 #23088 (#23070) Vist 315 ganger
                              Personkarakteristikker Vestein Øvrom 18. aug. 2009 kl.0654 #23097 (#23088) Vist 314 ganger
                                God omelett versus dårlig omelett. solslyng 18. aug. 2009 kl.1618 #23158 (#23097) Vist 221 ganger
                        MODERERT - og ferdig med det Kurt E. Håland 18. aug. 2009 kl.1137 #23130 (#23049) Vist 250 ganger
                      Mangel på hvitvin til reisende Odd Fjeldstad 18. aug. 2009 kl.1103 #23125 (#22934) Vist 249 ganger
          Akk solslyng 17. aug. 2009 kl.2122 #23044 (#22918) Vist 325 ganger
God kundebehandling Torstein Reiersen 17. aug. 2009 kl.1201* #22983 (#22818) Vist 361 ganger
  God kundebehandling Kjetil Refsnes Jørgensen 18. aug. 2009 kl.1630 #23160 (#22983) Vist 192 ganger

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.79 sek
I dag 5785 treff på forum10, og 72396795 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12838 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.