Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Historien

Type 86 og aluminiumskonstruksjonen

Startinnlegget har emnet «Type 86 og aluminiumskonstruksjonen»

Svar på innlegg #391481

Skribent: Erik W J
Skrevet: 18. mars 2024 kl.1719
#391492 vist 816 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det kan godt være at 50-tallvognene av type 86 og 91 var sterkere enn de tidligere, men det kan også være at de ikke lot dem bli salryggede.

Fra Sporveien vet jeg at også 'gullfiskene' kunne bli salryggede, men det var ikke store jobben som skulle til for å gjør dem rette igjen. Hva de konkret gjorde vet jeg ikke, men de kunne rulle inn salryggede og komme ut rette igjen mindre enn et døgn senere. En gang spurte jeg hva de gjorde, men fikk bare som svar at aluminium var et veldig fint materiale.

Utskriftsvennlig

Konteksten

Type 86 og aluminiumskonstruksjonen ·21 Thor Bjerke 18. mars 2024 kl.1420 #391481 Vist 845 ganger
Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Erik W J 18. mars 2024 kl.1719 #391492 (#391481) Vist 817 ganger
  Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Terje Andersen 18. mars 2024 kl.1742 #391493 (#391492) Vist 827 ganger
    Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Hans-Ole Sveia 18. mars 2024 kl.1800 #391495 (#391493) Vist 852 ganger
      Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Thor Bjerke 18. mars 2024 kl.1825 #391497 (#391495) Vist 816 ganger
      Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Erik W J 18. mars 2024 kl.2315 #391514 (#391495) Vist 800 ganger
  Interessant opplysning Nils Chr Hagen 18. mars 2024 kl.1807 #391496 (#391492) Vist 880 ganger
    Interessant opplysning Bjørn Halling 19. mars 2024 kl.1212* #391540 (#391496) Vist 862 ganger
      Salryggede vogner Roar 19. mars 2024 kl.1054 #391541 (#391540) Vist 856 ganger
        Salryggede vogner Bjørn Halling 19. mars 2024 kl.1122 #391543 (#391541) Vist 889 ganger
          Salryggede vogner Roar 19. mars 2024 kl.1151 #391545 (#391543) Vist 911 ganger Likt av 1
            Salryggede vogner Roar 26. mars 2024 kl.1855 #392155 (#391545) Vist 566 ganger
              Salryggede vogner Terje Andersen 27. mars 2024 kl.1313 #392204 (#392155) Vist 543 ganger
        69.032 Per H 19. mars 2024 kl.1203 #391549 (#391541) Vist 864 ganger
          69.032 Roar 19. mars 2024 kl.1235* #391551 (#391549) Vist 878 ganger
        Salryggede 69.32 Halvard Hovtun 19. mars 2024 kl.1228 #391558 (#391541) Vist 907 ganger Likt av 2
          69.32 Gunnar Farestveit 19. mars 2024 kl.1935 #391586 (#391558) Vist 880 ganger Likt av 1
            69.32 Hans-Ole Sveia 19. mars 2024 kl.1955* #391587 (#391586) Vist 870 ganger
              Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Roar 19. mars 2024 kl.2037 #391589 (#391587) Vist 881 ganger Likt av 2
      Interessant opplysning Erik W J 19. mars 2024 kl.1545 #391573 (#391540) Vist 842 ganger
        Type 86 og aluminiumskonstruksjonen morten håland 20. mars 2024 kl.0838 #391615 (#391573) Vist 767 ganger Likt av 1

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.43 sek
I dag 3354 treff på forum10, og 72581755 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12848 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.