Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Historien

Interessant opplysning

Startinnlegget har emnet «Type 86 og aluminiumskonstruksjonen»

Svar på innlegg #391492

Skribent: Nils Chr Hagen
Skrevet: 18. mars 2024 kl.1807
#391496 vist 878 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Jeg kan tenke meg at det var slik: Jekke opp på midten under buen slik at endene på vogna tynger ned. Aluminiumen flyter og det blir en bue oppover. Senke jekkene, vognkassa går ned igjen på midten, men ikke til der den var. Nå er den rett og det kommer den til å være i lang tid, før det igjen blir en salrygg. Da kan man gjenta prosessen. Det er ikke aluminiumens flytegrense og bruddstyrke det er noe i vegen med, det er sigefastheten.
Denne løsningen burde noen prøve på den motorvogna som Setesdalsbanen har i vognhallen.

Utskriftsvennlig

Konteksten

Type 86 og aluminiumskonstruksjonen ·21 Thor Bjerke 18. mars 2024 kl.1420 #391481 Vist 844 ganger
Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Erik W J 18. mars 2024 kl.1719 #391492 (#391481) Vist 816 ganger
  Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Terje Andersen 18. mars 2024 kl.1742 #391493 (#391492) Vist 826 ganger
    Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Hans-Ole Sveia 18. mars 2024 kl.1800 #391495 (#391493) Vist 851 ganger
      Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Thor Bjerke 18. mars 2024 kl.1825 #391497 (#391495) Vist 816 ganger
      Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Erik W J 18. mars 2024 kl.2315 #391514 (#391495) Vist 798 ganger
  Interessant opplysning Nils Chr Hagen 18. mars 2024 kl.1807 #391496 (#391492) Vist 879 ganger
    Interessant opplysning Bjørn Halling 19. mars 2024 kl.1212* #391540 (#391496) Vist 861 ganger
      Salryggede vogner Roar 19. mars 2024 kl.1054 #391541 (#391540) Vist 854 ganger
        Salryggede vogner Bjørn Halling 19. mars 2024 kl.1122 #391543 (#391541) Vist 888 ganger
          Salryggede vogner Roar 19. mars 2024 kl.1151 #391545 (#391543) Vist 909 ganger Likt av 1
            Salryggede vogner Roar 26. mars 2024 kl.1855 #392155 (#391545) Vist 564 ganger
              Salryggede vogner Terje Andersen 27. mars 2024 kl.1313 #392204 (#392155) Vist 541 ganger
        69.032 Per H 19. mars 2024 kl.1203 #391549 (#391541) Vist 862 ganger
          69.032 Roar 19. mars 2024 kl.1235* #391551 (#391549) Vist 877 ganger
        Salryggede 69.32 Halvard Hovtun 19. mars 2024 kl.1228 #391558 (#391541) Vist 906 ganger Likt av 2
          69.32 Gunnar Farestveit 19. mars 2024 kl.1935 #391586 (#391558) Vist 878 ganger Likt av 1
            69.32 Hans-Ole Sveia 19. mars 2024 kl.1955* #391587 (#391586) Vist 867 ganger
              Type 86 og aluminiumskonstruksjonen Roar 19. mars 2024 kl.2037 #391589 (#391587) Vist 879 ganger Likt av 2
      Interessant opplysning Erik W J 19. mars 2024 kl.1545 #391573 (#391540) Vist 839 ganger
        Type 86 og aluminiumskonstruksjonen morten håland 20. mars 2024 kl.0838 #391615 (#391573) Vist 762 ganger Likt av 1

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.17 sek
I dag 1342 treff på forum10, og 72579743 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12848 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.