Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Historien

Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet

Startinnlegget har emnet «Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet»

Svar på innlegg #392040

Skribent: Roar
Skrevet: 25. mars 2024 kl.1535
#392043 vist 844 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det stemmer at de planla å prioritere 69D på det de da kalte ytterstrekningene. Akkurat på samme måte som da de planla 69B brukt på samme måte.
Men historien gjentok seg. Det tok ikke så veldig lang tid før togsettene gikk om hverandre på alle strekninger.

For 69D kan jeg si at disse først ble satt inn på Hovedbane-siden. Lillestrøm, Eidsvoll og Årnes. Dette hadde trolig en sammenheng med at lokførerne måtte få kurs puljevis, og da ble det de som kjørte Hovedbanen som fikk først.

Du nevner 69E. Til 69E ble det bare ombygget to togsett. Disse var ment for Gjøvik-kjøring. 69-51 ble ferdig først, like før OL i 1994. De første ukene gikk dette i et daglig tog Skøyen-Sarpsborg over Østre linje. Motorvogn 69.050 gikk i OL-tog til Lillehammer i uombygget versjon som 69D, sammenkoblet med "rester" etter ulykker. Tror dette var 69.868 og 69.654. Kongsberg-kjøring med 69E har jeg ikke hørt om.

Eneste 69-togsett jeg tenker på når du nevner Kongsberg er 69C1 -settet 69-41. Etter ombyggingen til 69C1 gikk dette lenge fastbi et rushtidstogpar Oslo-Kongsberg. Dette fordi bare et fåtall av personalet hadde fått opplæring på settet. Dermed ville man ha det gående bare i en slik isolert turnering. Senere ble 69-41 som kjent overført til Bergen.

Utskriftsvennlig

Konteksten

Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet ·25 Dag Christian Halvorsen 25. mars 2024 kl.1218 #392020 Vist 892 ganger Likt av 1
Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1229 #392022 (#392020) Vist 854 ganger Likt av 1
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1238 #392024 (#392022) Vist 882 ganger
    Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1243 #392027 (#392024) Vist 894 ganger
      Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1450* #392032 (#392027) Vist 905 ganger
        Fast og planlagt bruk kontra tilfeldige enkeltturer Roar 25. mars 2024 kl.1522* #392036 (#392032) Vist 884 ganger
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Jan Erik Hole 25. mars 2024 kl.1242 #392026 (#392022) Vist 852 ganger
Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1509* #392034 (#392020) Vist 814 ganger
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1520* #392039 (#392034) Vist 828 ganger
    Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1525 #392041 (#392039) Vist 798 ganger
      Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1537 #392044 (#392041) Vist 822 ganger
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Dag Christian Halvorsen 25. mars 2024 kl.1523 #392040 (#392034) Vist 824 ganger
    Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1535 #392043 (#392040) Vist 845 ganger
      Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1542 #392046 (#392043) Vist 898 ganger
        Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1553 #392048 (#392046) Vist 870 ganger
    Ruteendringen i 1994 Roar 25. mars 2024 kl.1602 #392049 (#392040) Vist 823 ganger
      Ruteendringen i 1994 Roar 25. mars 2024 kl.1643 #392054 (#392049) Vist 800 ganger
        Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1649 #392055 (#392054) Vist 804 ganger
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1631* #392052 (#392034) Vist 797 ganger Likt av 1
    Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.1629 #392053 (#392052) Vist 769 ganger
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Hans-Ole Sveia 25. mars 2024 kl.2332* #392086 (#392034) Vist 720 ganger
Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Holger Schlaupitz 27. mars 2024 kl.2318 #392229 (#392020) Vist 646 ganger
  Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Dag Christian Halvorsen 28. mars 2024 kl.1345 #392243 (#392229) Vist 651 ganger
    Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 28. mars 2024 kl.1419* #392245 (#392243) Vist 680 ganger
Før Oslotunnelen åpnet Kjell Navestad 17. apr. 2024 kl.0940 #393524 (#392020) Vist 292 ganger

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.53 sek
I dag 5974 treff på forum10, og 72584375 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12848 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.