|
Klorvogn-ulykken i SverigeStartinnlegget har emnet «Større avsporing på Arna stasjon» Svar på innlegg #392290 Skribent: Terje Andersen
Skrevet første gang: 28. mars 2024 kl.2358 *Endret: 29. mars 2024 kl.0005
#392298 vist 4001 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Og det var 2 forskjellige førere involvert. En person tok ut vognene hos Akzo Nobel i Stenungsund eller Bohus eller i nærheten. Han hadde ikke gjort den tjeneste før og oppgav i ettertid at han var ukjent med manuelle lastvekslere. Men framførte så toget uten spesielle problemer til Sävenäs tror jeg. Der overtok en annen fører toget med nytt lok i motsatt ende tror jeg. Han gjorde kun gjennomslagsprøve. På Västkustbanan er det sannsynligvis litt større hastighet som gjelder, men ved Ledsgård skulle toget inn på et sidespor for å forbikjøres av annet tog. Da hadde det for dårlige bremser til å stoppe før utkjørsignalet og ble ledet ut på et avledende dekningsspor og kjørte ut på åkeren. Det var også gjort en feil i kodingen av ATC for det var uteglemt å regne inn fallet på sporet. Terje | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|