Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Forumets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Knallbra innlegg

Startinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog»

Svar på innlegg #51403

Skribent: Supertog
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1248
#51409 vist 355 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

En utrolig god oppsummering av hvor utrolig mange fordeler det er med å splitte Østfoldbanens vestre linje i to løp. Du burde sende det til samtlige politikere i fylket!

Et par kommentarer dog:

1. Dobbeltspor Råde-Fredrikstad (Haug-Seut) må komme utrolig dårlig ut på reisetidsreduksjon sammenliknet med Råde-Sarpsborg. Men det kompenseres kanskje av at terrenget er mye enklere?

2. Det er jo allerede i dag nesten 1 km fra Sarpsborg stasjon til bussterminalen/sentrum. Med stasjon ved E6 øker avstanden til 2,5 km. Men hvis lav bro over Glomma skal gå øst for E6 kan det kanskje anlegges en "lokaltogstasjon" for Sarpsborg sentrum ved Borregaard-fabrikkene? Da reduseres avstanden til sentrum til 1 km. (Jeg er dog enig i at hovedstasjonen bør ligge ved E6 - kortere vei til Fredrikstad og E6.)

3. Avgrening Gatedalen-Hafslund og riving av dagens trasé Sandesund-Ingedal høres dyrt ut, og blir fort den ene tingen som kan fjernes for å spare penger i prosjektet. Ender vel fort med at Mysen-togene sendes inn på gammel trasé gjennom Sarpsborg sentrum mens sporet Hafslund-Ingedal blir liggende å ruste tenker jeg...

4. Hvis det skal satses på Mysen-Sandesund og Fredrikstad-Lisleby-Greåker-Sandesund, hvorfor ikke koble dette sammen i en evig ring Lysaker-Mysen-Moss-Lysaker og Lysaker-Moss-Mysen-Lysaker? Da blir det fortsatt bare 3 toglinjer i Østfold: Haldentoget, Mosselokalen og Østfoldringen, mens vi i dag har Haldentoget, Mosselokalen og Mysentoget.

Utskriftsvennlig

Konteksten

6 ting du ikke visste om lyntog ·48 Supertog 30. mars 2010 kl.0956* #51389 Vist 526 ganger
En par ting som supertog ikke vet om trafikken Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1033* #51392 (#51389) Vist 456 ganger
  Hvilke investeringer gir størst uttelling for miljøet? Bjørn Halling 30. mars 2010 kl.1050 #51393 (#51392) Vist 404 ganger
    Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Supertog 30. mars 2010 kl.1154 #51400 (#51393) Vist 353 ganger
      Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1214 #51403 (#51400) Vist 384 ganger
        Jernbanen gjennom nedre Glomma Kjetil Næss 30. mars 2010 kl.1222 #51405 (#51403) Vist 346 ganger
          Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1226 #51406 (#51405) Vist 337 ganger
            Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1239 #51407 (#51406) Vist 331 ganger
              Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1248* #51408 (#51407) Vist 325 ganger
                Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1256 #51410 (#51408) Vist 321 ganger
        Knallbra innlegg Supertog 30. mars 2010 kl.1248 #51409 (#51403) Vist 356 ganger
          Knallbra innlegg Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1257 #51411 (#51409) Vist 335 ganger
            Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Supertog 30. mars 2010 kl.1312 #51412 (#51411) Vist 315 ganger
              Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1321 #51414 (#51412) Vist 309 ganger
          Råde Sarpsborg m.m Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1315 #51413 (#51409) Vist 317 ganger
            Råde-Sarpsborg best for flest Supertog 30. mars 2010 kl.1331 #51417 (#51413) Vist 313 ganger
              Råde-Sarpsborg best for flest Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1454 #51423 (#51417) Vist 279 ganger
              Halvtimesfrekens på hele strekningen er best for flest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1543* #51425 (#51417) Vist 267 ganger
        Meget konstruktive tanker! John Oddvar Hauge 5. apr. 2010 kl.1028 #51942 (#51403) Vist 91 ganger
      Trasé i Østfold Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1217 #51404 (#51400) Vist 318 ganger
    I Norge har fly større transportarbeid enn tog Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1218* #51402 (#51393) Vist 322 ganger
  Tre timer er magisk Supertog 30. mars 2010 kl.1135* #51398 (#51392) Vist 354 ganger
    Prislapp betyr litt Supertog 30. mars 2010 kl.1145 #51399 (#51398) Vist 330 ganger
      Trafikkgrunnlag betyr mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1204 #51401 (#51399) Vist 325 ganger
        Trafikkgrunnlaget betyr ikke mest Supertog 30. mars 2010 kl.1321 #51416 (#51401) Vist 303 ganger
          Trafikkgrunnlaget betyr fortsatt mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1345 #51419 (#51416) Vist 296 ganger
            Feil tall Supertog 30. mars 2010 kl.1359* #51421 (#51419) Vist 299 ganger
              Hva med pendlere fra Sverige som har fredrikstad som reisemål Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1236* #51422 (#51421) Vist 277 ganger
              Feil tall; 25 - 30 min Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1623* #51424 (#51421) Vist 275 ganger
                Parsellene det står mellom Supertog 31. mars 2010 kl.1114* #51483 (#51424) Vist 166 ganger
                  Parsellene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1140 #51486 (#51483) Vist 156 ganger
                  Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1208* #51489 (#51483) Vist 158 ganger
                    Konseptene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1258 #51493 (#51489) Vist 154 ganger
                      Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1308 #51494 (#51493) Vist 153 ganger
                        Frekvensen... Supertog 31. mars 2010 kl.1417* #51499 (#51494) Vist 142 ganger
                          Frekvensen... Terje Andersen 1. apr. 2010 kl.1305* #51518 (#51499) Vist 122 ganger
          Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1612* #51427 (#51416) Vist 269 ganger
            Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1623* #51429 (#51427) Vist 256 ganger
              Ikke Gøteborg - Bergen Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1631* #51433 (#51429) Vist 250 ganger
                Ikke Gøteborg - Bergen Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1655* #51436 (#51433) Vist 254 ganger
                  Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.0927 #51478 (#51436) Vist 169 ganger
                    Halden - Bergen Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.0938 #51479 (#51478) Vist 167 ganger
                      Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1233* #51481 (#51479) Vist 162 ganger
                        Halden - Bergen Roar 31. mars 2010 kl.1730 #51511 (#51481) Vist 127 ganger
                          Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1915 #51516 (#51511) Vist 121 ganger
    Hvorfor er 3 timer magisk? Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1333 #51418 (#51398) Vist 303 ganger
      Trinnvis strategi er viktig Supertog 30. mars 2010 kl.1347* #51420 (#51418) Vist 292 ganger
        Vi må først og fremst bruke toget Odd Fjeldstad 30. mars 2010 kl.1620 #51430 (#51420) Vist 256 ganger

= Forstørr bildet |

Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 1.03 sek
I dag 23706 treff på forum10, og 72384632 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12837 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.