Innlegg i Plattform

Nazi-metoder

Startinnlegget har emnet «Billettkontroll og adgang til tilbakehold av personer»

Svar på innlegg #56413

Skribent: Nils Carl Aspenberg
Skrevet: 16. mai 2010 kl.2204
#56427 vist 2422 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Jeg er selv blitt tatt i billettkontroll fordi jeg hadde glemt lommeboka med fribilletten min hjemme. Vedkommende kontrollør var fullstendig rabiat. Jeg ringte til min sjef, som bektreftet min identitet, men den kvinnelige kontrolløren var av den mening at jeg hadde "lurt" sjefen. Så hun tok seg bryderiet med å skrive ut gebyr. Dette var helt bortkastet, fordi ansatte i bedriften ikke betaler slike gebyr, selv ved gjenglemt fribillet. Min kones opplevelse var enda værre. Hennes midertidige fribillet var for dårlig laminert, slik at kontrolløren mente at den var falsk. Hun hadde ikke noen ID på seg, slik at kontrolløren også var i tvil om hennes identitet. Vi bor rett ved T-banestasjon og hun tilbød seg å hente ID-papir, subsidiært at kontrolløren ble med hjem (så hun ikke kunne stikke av). Dette ble bryskt avvist og hun ble tvunget å bli helt med til Østerås, hvor det også var 25 minutter ventetid før første tog returnerte. Heller ikke hun treengte å betale noe fordi fribilletten selvfølgelig var gyldig. Men hun ble heftet 35 minutter på hjemreisen. Hvis jeg ikke hade vært i utlandet da det skjdde skulle jeg ha politianmeldt kontrolløren for ulovlig frihetsberøvelse. I dette tilfellet hadde min kone faktisk gyldig fribillet med seg.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.