Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Forumets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm

Startinnlegget har emnet «Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm»

Svar på innlegg #97464

Skribent: Hans Morten Tamnes
Skrevet: 27. juni 2011 kl.1444
#97534 vist 173 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det som er underlig er hvordan det tydeligvis er mulig i Sverige, hvor jeg når jeg blar i ulike svenske rutehefter registrerer endrede tider for tog over gitte strekninger i visse tidsrom. Og disse endringene er så langt jeg har klart å lese begrunnet i banearbeide som eksempelvis innebærer busskjøring.

At det er utfordringer med å endre rutetider er også jeg klar over. Men samtidig ser jeg at denne stengningen ikke er "et påfunn" som har kommet over natten. Tvert i mot er denne stengningen - og også neste års stengning - et resultat av en langsiktig planlegging.

NSB skriver riktignok i sin ruteplan at gjennomgangsreisende må regne med forsinkelser, men det er vel de færreste som regner 50 minutter eller en time og femti minutter for en forsinkelse. Og ihvertfall ikke når det så tydelig synes å være planlagt. At det vil by på utfordringer å endre tidene sør for Oslo er jeg fullt ut klar over. Men jeg er ikke i stand til å se at det vil være en umulighet. I det minste ikke hvis det er vilje til stede.

For Vestfoldbanens del bør det ikke by på problemer å endre kryssingsmønsteret, det har vært en rekke ulike slike mønstre opp gjennom årene. Hvis togene nordover hadde blitt kjørt rundt 20 minutter tidligere og sørgående tilsvarende senere, burde mye vært gjort.

På Drammenbanen er vel trafikken sterkt redusert ved at det ikke finnes hverken flytog eller godstog, og det er vel en viss reduksjon i lokaltogene også, så det burde vel finnes noen ledige ruteleier.

Uansett hvor mange eller få det er som "reiser gjennom", de som rammes av det vil neppe oppleve tog som et godt transportmiddel.

Mvh
Hans Morten
Mulig utidig kritisk, men det får våge seg

Utskriftsvennlig

Konteksten

Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm ·8 Åge Lybekbråten 26. juni 2011 kl.1732 #97457 Vist 399 ganger
Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm Hans Morten Tamnes 26. juni 2011 kl.1755 #97459 (#97457) Vist 311 ganger
  Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm Jens Kirkebø 26. juni 2011 kl.1807 #97461 (#97459) Vist 301 ganger
    Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm Sven Marius Gjeruldsen 27. juni 2011 kl.1406 #97531 (#97461) Vist 165 ganger
  Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm Jan-Inge Hansen 26. juni 2011 kl.1822 #97464 (#97459) Vist 304 ganger
    Første dag med buss for regiontog Skøyen - Lillestrøm Hans Morten Tamnes 27. juni 2011 kl.1444 #97534 (#97464) Vist 174 ganger
      Første hverdag med buss for tog Kjetil Refsnes Jørgensen 27. juni 2011 kl.1548 #97538 (#97534) Vist 160 ganger
      Endrede rutetider ... Jan-Inge Hansen 27. juni 2011 kl.2048 #97571 (#97534) Vist 152 ganger

= Forstørr bildet |

Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.21 sek
I dag 10205 treff på forum10, og 72371131 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12836 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.