Innlegg i Plattform

KVU etter at det meste er fastsatt?

Startinnlegget har emnet «Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg»

Svar på innlegg #98624

Skribent: Nils Chr Hagen
Skrevet: 11. juli 2011 kl.0022
#98639 vist 572 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Fin gjennomgang av prosjektet! For en tid siden var det spørsmål her om hvorfor Staten bygger stykkevis og delt. Det er etter sigende fordi Staten ikke kan forplikte seg til bevilgninger over flere år. Nå kan nok Staten gjøre det også hvis man vil, for ellers ville vi ikke ha fått fregatter og vi vil heller ikke få F35-fly. Dessuten har Meltveit Kleppa allerede i 2009 lovt bort 30 mill kr til kollektivtrafikken i Kristiansand i 2012...

Men selv om det kan være vektige grunner til ikke å binde opp prosjektmidler over flere år, er det vel ikke noen grunn til ikke å planlegge hele Vestfoldbanen under ett? Etter at en mengde valg er tatt, lager man altså KVU. Blant annet virker det merkelig at man bygger en ny tunnell til Tønsberg, mens ordføreren i Nøtterøy sier at han ikke vil ha tog til sin kommune. Så mange penger har vel ikke Norge, at det kan bli både rundløype i Tønsberg og "Nordre tilsving" over Jarlsberg points i fremtiden?
Mvh NCH

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.