Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Forumets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Jarlsberg tunnel og Tønsberg stasjon

Startinnlegget har emnet «Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg»

Svar på innlegg #98841

Skribent: Terje Andersen
Skrevet første gang: 14. juli 2011 kl.1450
*Endret: 14. juli 2011 kl.1450
#98893 vist 392 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Grunnen til at JBV ikke fører dobbelsporstrekningen Barkåker - Tønsberg inn til Tønsberg stasjon er at da slipper man med minimale endringer i sikringsanlegget på Tønsberg stasjon, og dobbelsporstrekningen Barkåker Tønsberg kan signalutrustes som et langt kryssingsspor.

Dette er selvfølgelig ikke en ønsket permanentsituasjon.

Terje Andersen

Utskriftsvennlig

Konteksten

Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg ·21 Hans Morten Tamnes 18. des. 2011 kl.1734* #98617 Vist 829 ganger
Brakmåker Jan Erik 10. juli 2011 kl.2043 #98620 (#98617) Vist 642 ganger
  Vestfoldbanen; Skoppum eller Bakkenteigen Hans Morten Tamnes 11. juli 2011 kl.0814 #98649 (#98620) Vist 517 ganger
Vestfoldbanen – endringene i Kjellelia ved Tønsberg Hans Morten Tamnes 10. juli 2011 kl.2050 #98622 (#98617) Vist 610 ganger
Vestfoldbanen – endringene i området ved Barkåker Hans Morten Tamnes 10. juli 2011 kl.2114 #98624 (#98617) Vist 587 ganger
  Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg Åge Lybekbråten 10. juli 2011 kl.2218 #98628 (#98624) Vist 553 ganger
  Vestfoldbanen – endringene i området ved Barkåker Jan Erik 10. juli 2011 kl.2224 #98630 (#98624) Vist 559 ganger
    Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg Hans Morten Tamnes 11. juli 2011 kl.0822 #98650 (#98630) Vist 499 ganger
  KVU etter at det meste er fastsatt? Nils Chr Hagen 11. juli 2011 kl.0022 #98639 (#98624) Vist 519 ganger
    KVU etter at det meste er fastsatt? Hans Morten Tamnes 11. juli 2011 kl.0801 #98647 (#98639) Vist 492 ganger
  Vestfoldbanen – et spørsmål om vei. Kurt E. Håland 11. juli 2011 kl.0108 #98643 (#98624) Vist 503 ganger
    Vestfoldbanen – et spørsmål om vei Hans Morten Tamnes 11. juli 2011 kl.0805 #98648 (#98643) Vist 504 ganger
      Kjøretid og kjørelengde Morten Nordhagen 11. juli 2011 kl.1047 #98660 (#98648) Vist 506 ganger
        Reisene i Tønsberg og vilken rettning? Jan Erik 11. juli 2011 kl.1122 #98664 (#98660) Vist 493 ganger
        Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg Ole-Jacob Thorkildsen 13. juli 2011 kl.2105 #98841 (#98660) Vist 383 ganger
          Jarlsberg tunnel og Tønsberg stasjon Terje Andersen 14. juli 2011 kl.1450* #98893 (#98841) Vist 393 ganger
            Jarlsberg tunnel og Tønsberg stasjon eirik karlsen 14. juli 2011 kl.1955 #98910 (#98893) Vist 377 ganger
  Vestfoldbanen og det nye dobbeltsporet ved Tønsberg Nils-Kristian Møller 11. juli 2011 kl.1206 #98668 (#98624) Vist 457 ganger
    Vestfoldbanen og det nye dobbeltsporet ved Tønsberg Trygve Kåsa 11. juli 2011 kl.1213 #98670 (#98668) Vist 463 ganger
Det eneste negative jeg kan se med dette... Ole P. Ingebrigtsen 11. juli 2011 kl.1537 #98685 (#98617) Vist 439 ganger
  Det eneste negative jeg kan se med dette... Jan Arne Rødland 11. juli 2011 kl.1854 #98695 (#98685) Vist 422 ganger

= Forstørr bildet |

Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.13 sek
I dag 1763 treff på forum10, og 72233397 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12821 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.