|
Formalitet og praksisStartinnlegget har emnet «Lysføring på lokomotiver» Svar på innlegg #99956 Skribent: Svein Sando
Skrevet: 4. aug. 2011 kl.2328 #99961 vist 371 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Derfor er det ikke egentlig korrekt å benevne signalgivingen som "to røde og en grønn" eller "tre røde".
Formelt har du selvsagt rett, men i praksis ville linjepersonalet som så dette i mørke se nettopp tre røde lamper eller to røde og en grønn. Plasseringen av de tre lampene ville variere ettersom hvor den tredje lampen, det egentlige ekstratogsignalet, var montert (løst eller fast). På en F-vogn ville den være litt til siden for midtlinjen, for damplok ofte (alltid?) på midtlinjen, på El 14 rett over den ene røde baklampen. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|