Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 12. nivå av toppinnlegget "Vått på notodden jernbanestasjon?" i Plattformen

Hele tråden har 27 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                      Tovogns 70-sett ... Jan-Inge Hansen 20. aug. 2011 kl.1309 #101093 (#101079) Vist 702 ganger Lik innlegget
 

... blir vannvittig mye tonnasje pr. fraktede passasjer. Og de gangene det evt. skulle bli mye reisende der, så må man fort fram med dobbeltsett. Ikke SÅ mye sitteplasser i ABS og BFM`n. Jeg ville satset på tovogns Flirt istedet, da dette vil kunne bli en materielltype for flere av banene våre. Eks. Arendalsbanen og Vossebanen, og på sikt Raumabanen og Rørosbanen.
Etter min mening egner 70-settene seg fortsatt best til innsatstog som ikke stopper så ofte.

                        70 sett. Trond L 20. aug. 2011 kl.2023 #101117 (#101093) Vist 698 ganger Lik innlegget
 

Må si meg helt enig, og skjønner ikke helt de kritikerne som absolutt skal ha dem som tovogns på sidebaner. 70 settene er jo fine både å jobbe i og å være passasjer i. Litt lite krutt, men det der er overdrevet. Ett 69D sett er da ikke så vanvittig mye kveikere?

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.19 sek
I dag 5383 treff på forum10, og 72713605 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.