Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Vestfoldbanen - første tog på nytt dobbeltspor" i Plattformen

Hele tråden har 17 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Bilder i mørket Paul F.E. Reale 7. nov. 2011 kl.1210* #108230 (#108219) Vist 585 ganger Lik innlegget
 

Synes kameraet ditt klarte seg rimelig bra. Jeg har sett mange kameraer av nyere dato som takler høy ISO mye dårligere enn dette.

Canon EOS 5D er absolutt ikke noe dårlig kamera. Jeg har et Nikon D200, et kamera som ble lansert i desember 2005. Det er et kamera som gjorde det meget skarpt i test på ting som er viktige som f.eks. bilder pr. sekund og kvaliteten på bildene.

Det gjorde det dårligere blant annet på oppstarttid, men det er snakk om noen få sekunder som normalt ikke er viktig for de fleste.

Som Akam skrev i testresultatet: Før vi startet testen, hadde vi skyhøye forventninger til kameraet – kanskje urealistiske forventninger vil noen si. På grunn av det, ble ikke forventningene våre oppfylt, og vi sitter igjen og er litt skuffet. Men det betyr ikke at dette er et dårlig kamera. Det er antakelig det beste kameraet vi noen gang har testet, men de høye spesifikasjonene og alt hypet rundt det, skrudde forventningene våre urealistisk høyt.

Det er poenget: Ofte er alt snakket om spesifikasjoner overdrevet. Det er ikke noe poeng for en amatørfotograf (som de fleste av oss er) å kaste bort penger på unødvendig avansert og dyrt utstyr. Det er ofte ikke mulig å se forskjell av betydning og den lille forskjellen er uansett ikke verdt pengene.

Jeg ser at bildene jeg tar med et fem år gammelt kamera lett danker ut mange bilder tatt av nyere og dyre kameraer som har langt bedre spesifikasjoner på papiret. Derfor har jeg heller ingen planer om å bytte det ut i overskuelig fremtid. Jeg vil heller bruke pengene på flere og enda bedre objektiver.

  Signalanlegget Lars Myrvang 7. nov. 2011 kl.1414 #108237 (#108230) Vist 554 ganger Lik innlegget
 

Er signalanlegget på den nye dobbeltsporstrekningen komplett? Eller er det også her et midlertidig anlegg (ala Stvgr-Sandnes)?
Er Tønsberg st. fortsatt txp-styrt?
Hvem har levert det nye signalanlegget?
Takk!
Lasse

    Signalanlegget er en midlertidig løsning Terje Andersen 7. nov. 2011 kl.1421 #108238 (#108237) Vist 578 ganger Lik innlegget
 

Jeg tror den nye dobbelsporparsellen er signalutrustet som gamle Barkåker stasjon, dvs den nye dobbelsporpasellen er et langt kryssingsspor som går over til enkeltspor før Tønsberg stasjon for å unngå endringer på signalanlegget på Tønsberg stasjon.

Terje Andersen

      Signalanlegget er en midlertidig løsning Jan-Inge Hansen 7. nov. 2011 kl.1610 #108252 (#108238) Vist 560 ganger Lik innlegget
 

Det stemmer.

        Også midlertidig sporarrangement? Ole-Jacob Thorkildsen 7. nov. 2011 kl.1727 #108262 (#108252) Vist 520 ganger Lik innlegget
 

Da har jeg reist på det nye sporet, både syd- og nordgående.
Når jeg tok nordgående tog i dag kjørte toget først over til høyre spor inn mot tunnellen. Der hvor dobbeltsporet starter så det ut til å være en sporsperre på venstre spor. Inne i tunellen virker det som om vi ble ledet over på venstre spor. Rett utenfor tunellen ventet sørgående tog, selvsagt også på venstre spor i sin kjøreretning.
Vil enkeltsporet i praksis gå gjennom tunellen inntil videre? Blir dobbeltsporet ført inn til Tønsberg stasjon når signalanlegget ferdigstilles?
Ole-Jacob, dagpendler på strekningen

        Er Barkåker stasjon blitt ekstra lang? Nils Chr Hagen 7. nov. 2011 kl.1839 #108273 (#108252) Vist 523 ganger Lik innlegget
 

Betyr dette at på den nye strekningen må det ene av to tog stå stille når de krysser hverandre? Og hvis et sørgående tog er der hvor Barkåker stasjonsbygning befinner (befant?)seg, så kan ikke nordgående tog forlate Tønsberg? Mvh NCH

          Er Barkåker stasjon blitt ekstra lang? Jahn Jonassen 7. nov. 2011 kl.2027 #108287 (#108273) Vist 498 ganger Lik innlegget
 

Et innslag ble vist på TV "Østafjells" i dagslys. Toget kjørte venstre spor i hele sin lengde gjennom tunnelen og mot Barkåker. Tolker det slik at dette er hovedsporet i begge retninger, og det andre er krysningsporet.
Mulig det ikke blir dobbeltspor før sporet inn mot Tønsberg er koblet. Jahn.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 7.59 sek
I dag 1749 treff på forum10, og 72633242 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12853 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.