That '70s Show Hans Morten Tamnes 21. jan. 2012 kl.1953 #115349 (#115345) Vist 774 ganger
Lik innlegget |
| En takker så hjerteligst! Avslutningsvis henleder du oppmerksomheten til førervaffel. Men så langt en kan se, tyder det fotografiske beviset på at det vel er snakk om flertall. Altså vafler ... Mvh Hans Morten Vaffelhjerteteller |
|
ålreit da... Odd Eeg 21. jan. 2012 kl.2036 #115350 (#115349) Vist 767 ganger
Lik innlegget |
| Men kan jeg skylde på at jeg tenkte mer på sjølve konseptet enn antall hjerter? (Tynn unskyldning men forhåpentligvis godt forsøkt. Eller bare søkt.....?) Mvh Odd Entall/flertall, godt var det åkke som!! |
|
That'70s Show Jan Arne Rødland 21. jan. 2012 kl.2052* #115353 (#115350) Vist 763 ganger
Lik innlegget |
| Alltid morsomt å følge deg på jobb. Fine bilder og artige kommentarer. Og kortbukse selv i disse hvite tider ;-) |
|
That`70s Show Stein Olav Hohle 21. jan. 2012 kl.2213 #115362 (#115353) Vist 768 ganger
Lik innlegget |
| Som vanlig en sterk serie fra deg med gode kommentarer. Kortbuksa viser at du
lever opp til Nansens idealer eller har du gått på engelsk kostskole? Det er litt tragisk å se hvor lang tid du bruker til Dombås på grunn av alle kryssingene og forbikjøringene. Men tenk hvor langt du hadde måttet kjøre for å få dagsverk hvis det hadde vært dobbeltspor.......... |
|
Dobbeltspor og bekledning Odd Eeg 22. jan. 2012 kl.1316 #115401 (#115362) Vist 731 ganger
Lik innlegget |
| Ja det med dobbeltspor er ikke bare, bare. Utbygging av dobbeltspor vil sansynligvis medføre drastisk nedgang i kaffedrikking blandt lokpersonalet. Det som går inn må jo også ut og uten opphold for å vente på kryssende tog........ Nei, jeg har ikke gått på engelsk kostskole. Som du ser har jeg ikke slike lange strømper eller blazer. En viss, om enn noget søkt, polfarerforbindelse kan jeg derimot påberope meg. En av mine oldefedre dreiv garveri på Vik i Hole. Han leverte bla skinnvarer til Roald Amundsen. Brev fra Amundsen til min oldefar henger nå i glass og ramme hjemme hos oss.
Mvh OddLenke: Garveriet på Vik i Hole |
|
Dobbeltspor og bekledning Jan Arne Rødland 22. jan. 2012 kl.1345 #115404 (#115401) Vist 720 ganger
Lik innlegget |
| --- vil sansynligvis medføre drastisk nedgang i kaffedrikking blandt lokpersonalet. Det som går inn må jo også ut --- Amerikanske diesellok har toalett i snuten. Hvis toalettet er defekt/uvirksomt tillates ikke loket brukt som første lok i en slerke. Men, så er det vel noe lenger mellom stasjonene der da. |
|
Når naturen kaller. Odd Eeg 22. jan. 2012 kl.1510 #115409 (#115404) Vist 723 ganger
Lik innlegget |
| Jer er litt usikker på åssen den rapporten ville sett ut. "Uhellet skyldes at føreren satt på potta." Vi er nok fortsatt avhengige av å stoppe for å avlegge det "lille rommet" et besøk. Mvh Odd. |
|
Dobbeltspor og bekledning Stein Olav Hohle 22. jan. 2012 kl.1533 #115411 (#115401) Vist 678 ganger
Lik innlegget |
| Lokførerne i Cargonet bør motarbeide bygging av dobbeltspor fordi arbeidsmiljøet blit dårligere da. :-) |
|
Snitthastighet Kjetil Johnsen 22. jan. 2012 kl.1541 #115412 (#115401) Vist 694 ganger
Lik innlegget |
|
Hvilken snitthastighet har du normail på en Dombåstur?
Mvh Kjetil |
|
Snitthastighet Odd Eeg 22. jan. 2012 kl.1822 #115417 (#115412) Vist 695 ganger
Lik innlegget |
| Snitthastigheten varierer nok noe men med 5731 som jeg kjørte lå den på svimlende 61 km/t (dersom jeg har regna nogenlunde riktig. Korriger gjerne omjeg har bomma, blir ikke formærma av rødblyant) Mvh Odd Råkjører :-) |
|
60 kmt! John Oddvar Hauge 22. jan. 2012 kl.1833 #115419 (#115417) Vist 699 ganger
Lik innlegget |
| Jeg regner altid 60 kmt når jeg beregner ruter. Stemmer forbausende bra, og er enkelt i forhold til matematikken. |
|
Snitthastighet Ole P. Ingebrigtsen 22. jan. 2012 kl.1932 #115422 (#115417) Vist 699 ganger
Lik innlegget |
| Så lenge kjørehastigheten for godstog i Norge er max. 100 km/t - og etter hva jeg har skjønt i praksis fortsatt max. 90 km/t på mange strekninger - så må da en gjennomsnittshastighet på 60-61 km/t sies å være ganske bra? |
|
Hva er så bra med det? Jan-Inge Hansen 22. jan. 2012 kl.2002 #115424 (#115422) Vist 706 ganger
Lik innlegget |
| De fleste godstogene har jo i teorien ingen grunn til å stoppe mellom endepunktene, unntatt for ett eller to personalbytter. Så snitthastigheten burde ligget vesentlig nærmere marsjhastigheten før man kunne sagt seg fornøyd. |
|
Snitthastighet Kjetil Johnsen 22. jan. 2012 kl.1934 #115423 (#115417) Vist 687 ganger
Lik innlegget |
|
Det er ikke rart det er vanskelig å konkurere med lastebilnæringen. Tenke på hvor mye energi som kastes bort ved all igangsetting etter kryssing og forbikjøring.
Mvh Kjetil |
|
Godstog 5254 leif johnny olestad 22. jan. 2012 kl.2120 #115430 (#115423) Vist 680 ganger
Lik innlegget |
| Godstog 5254 bruker vel over 9 timer til Alnabru og det er jo drøyt da. Nei bygg dobbeltsporet og lengre krysningspor |
|
Godstog 5254 Lars Byman 22. jan. 2012 kl.2253 #115455 (#115430) Vist 678 ganger
Lik innlegget |
| Eller nye veier i Romdalen slik at man kommer seg letter frem, kjekt når du skal på fototur Olestad :-) |
|
Godstog 5254 Herman 23. jan. 2012 kl.0716 #115474 (#115455) Vist 670 ganger
Lik innlegget |
| Det er ikke enkelt å finne gode steder å stoppe for å fote på motorveien... |
|
Godstog 5254 Lars Byman 23. jan. 2012 kl.1802 #115513 (#115474) Vist 631 ganger
Lik innlegget |
|
Vis menyer = Forstørr bildet | |