Visning av en hel tråd i Plattformen
Kanskje overskriften skulle ha vært "Fra bane til vei"?Åkke som, da jeg parkerte loket fra 5502 på Nyland i ettermiddag fikk jeg øye på noe uvanlig aktivitet. Det viste seg å være 119-003 som skulle lastes på bil for deretter å sendes hjem. Her følger noen bilder av løftet. Bildene taler vel for seg selv så jeg lar de stå uten kommentar. Men at kranfolket kunne jobben sin er helt klart. Det mangla noen cm før loket sto/lå på tralla da jeg gikk derfra, dere skjønner; kona venta med middagen og det er ingen spøk. Jeg regner i midlertid med at de greide siste biten uten at jeg var til stede.
Mvh OddObserverende og fotograferende.
Flott bue på bjelkene i den "sværlastvogna", gitt!
Har du noen formening om hvorfor den sendes pr. landevei og ikke meddiltende i et dertil egnet tog, evt. for egen maskin?
Det var vel denna som gikk i pukken på Dombås. Antagelig sparer man peng ved å gjøre det på denna måten framfor å sette den såpass i stand at den kan rulle helt hjem på egne hjul.
Mvh OddForklarende, trur eg.
Doh, den sammenhengen der burde jeg jo sett :) Jammen godt det er noen som kan stille med teskje og hjelpe til når det trengs ;)
Det er kjekt med en tilhenger hvor samtlige hjul kan dreies, heves og forskyves - fra et sted. Ganske så utrolig hvordan denne lange ekvipasjen kom rundt hjørner inne på vst. groruds område.
119.003 står på Hjortneskaia nå, går med Color Fantasy til Kiel idag.
Erland
Gjør ikke meg noe og flere går i pukken og sendes hjem uten returbilett..
Jeg er luta lei de lokene der de er så kjedelige og se på..
Eneste traxxene jeg syntes er fine er Cargo Link sine og Svenske Green Cargo men de Re går ikke her i landet etter det jeg har fått med meg...
Mvh Frode S
ifølge jernbane.net vil CN leie 3 El18 fra NSB
Da har de noe og røske togene igang med hvertfall 7340 hk og dra det med...
Ja NSB har jo 2 i overskudd hvertfall siden Peterson gikk samme vei som Obas rett i skifteretten..
Jeg mente også at det var en slags sammenheng mellom utseende og kvalitet på lokomotiver, slik jeg også trodde det var med damer, men her har jeg nok tatt feil.
Jeg kommer i minne den dagen El 18 ble fremvist som NSBs absolutt aller nyeste nyvinning. Det falt sammen med Jernbanemuseets 100 årsjubileum på Hamar 16.6.96.
Overfor lokfører på Hamar stasjon, der maskinen pranget i all sin prakt, (nummeret var for øvrig 2244) bemerket jeg litt spøkefullt: "Et lok med et så flott utseende må jo være en bra maskin".
Lokfører oppfattet selvsagt meg som en idiot (en ikke urimelig konklusjon) og svarte litt irritert at utseendet ikke har noen betydning for lokets kvalitet.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.