Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 11. nivå av toppinnlegget "Linjeomlegging rundt Dalane-regionen" i Plattformen

Hele tråden har 86 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                    Direktelinje Sande - Porsgrunn; ikke tvilsomt med smart Jan-Inge Hansen 4. juni 2009 kl.1807 #14803 (#14793) Vist 857 ganger Lik innlegget
 

Godstogene bør kjøres via Kongsberg. Men med bl.a. nye tunneler Darbu-Kongsberg, og Kongsberg-Notodden. Disse tunnelene vil også åpne for en ringrute til Grenland og Vestfold. Persontogene her vil neppe ha behov for høyere linjehastigheter enn 160 km/t, og det vil da være greit å fortsatt kjøre godstog denne veien. Framtidig togtetthet gjennom Vestfold tilsier at man ikke bør kjøre flere godstog enn nødvendig der. Særlig for å slippe å bygge nye baner gjennom "ingensteds" (Sande-Porsgrunn).

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.11 sek
I dag 13625 treff på forum10, og 72341304 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12832 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.