Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 15. nivå av toppinnlegget "Linjeomlegging rundt Dalane-regionen" i Plattformen

Hele tråden har 86 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                            "Omkjøring av Vestfold" Terje Andersen 5. juni 2009 kl.1236 #14953 (#14947) Vist 726 ganger Lik innlegget
 

Hvis du har litt kunnskap i geografi vil du se at en linje Sande - Porsgrunn ikke er noen omkjøring, men snarveien gjennom Vestfold for de tog som ikke skal stoppe uansett i Vestfold etter solslyngs ønsker.

Fra Vestfold går det så tog som stopper omtrent som i dag og som stopper ved samme plattform som ekspressen til Sørlandet i Porsgrunn. Derfra fortsetter det over Kongsberg til Oslo.

Hvis tog til fra Sørlandet er på Porsgrunn til omtrent samme tid kommer det tog fra Oslo og Drammen over Kongsberg samtidig som fortsetter mot Vestfold og Drammen - Oslo. Det blir den perfekte korrespondansen med timesfrekvens.

I mellom disse Vestfoldtogene går det tog Larvik - Oslo - Larvik i mellomhalvtimene slik at man har halvtimesfrekvens Oslo - Larvik på dagtid. Kanskje ytterligere tog i rushtiden.

Terje Andersen

                              Omkjøring utenom byene i Vestfold... solslyng 5. juni 2009 kl.1252 #14959 (#14953) Vist 735 ganger Lik innlegget
 

Joda, joda, det er en fin idé, men jeg tror ikke den vil få se dagens lys før et dobbeltspor for 250 km/t gjennom vestfold har blitt overbelastet, du mener det vil skje innen kort tid... Det tror ikke jeg.

                                Vestfoldbanen Terje Andersen 5. juni 2009 kl.1338 #14964 (#14959) Vist 735 ganger Lik innlegget
 

Men det kommer aldri til å bli noe oppgradert Vestfoldbane med 250 km/h gjennom Vestfoldbyene. Her blir det nok av hastighetsreduksjoner.

Alternativt at utbyggingen blir så dyr at man like gjerne kunne holdt Vestfoldbanen på 160 - 200 km/h og brukt innsparingen på Sande - Porsgrunn.

Terje Andersen

                                  Vestfoldbanen solslyng 5. juni 2009 kl.1421 #14969 (#14964) Vist 724 ganger Lik innlegget
 

"Men det kommer aldri til å bli noe oppgradert Vestfoldbane med 250 km/h gjennom Vestfoldbyene. Her blir det nok av hastighetsreduksjoner."
Kjenner du virkelig forholdene godt nok til å påstå det med 100% sikkerhet? Jeg kan godt se for meg at ekspresssporet må gå utenom enkelte byer, og at man beholder dagens infrastruktur sentralt.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.20 sek
I dag 2518 treff på forum10, og 72330197 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12831 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.