Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 20. nivå av toppinnlegget "Linjeomlegging rundt Dalane-regionen" i Plattformen

Hele tråden har 86 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                                      Argumentasjon og fakta eirik karlsen 5. juni 2009 kl.1510 #14997 (#14931) Vist 730 ganger Lik innlegget
 

Interessant å merke seg er jo at disse bussene dumper de reisende i et veikryss ved E18 på Fokserød i stedet for å legge ruten innom Torp flyplass. Ekspressbussene finner det tydeligvis da ikke verdt pengene å ta med reisende fra Torp mot Sørlandet, mens Solslyngen mener Torp er en viktigere plass å stanse for tog mot sørlandet enn hele resten av Vestfold.

Eirik

                                        Torp solslyng 5. juni 2009 kl.1521 #15003 (#14997) Vist 736 ganger Lik innlegget
 

"Ekspressbussene finner det tydeligvis da ikke verdt pengene å ta med reisende fra Torp mot Sørlandet..."

Hva? Hvor har du dette fra? Det går korrespondansebuss fra Fokserød til Torp, slik det går korrespondansebuss fra Harebakken til Arendal...

Hvor har dere jernbanenerder det fra at folk ikke kan bytte transportfarkost underveis på en reise? Dette er da en helt særnorsk diskusjon.

                                          Torp Herman 5. juni 2009 kl.1525 #15005 (#15003) Vist 793 ganger Lik innlegget
 

Hvis jeg ikke husker fullstendig feil, så fortsetter den korresponderende bussen videre til Tønsberg etter Torp.

                                            Det kan nok stemme... solslyng 5. juni 2009 kl.1613 #15036 (#15005) Vist 733 ganger Lik innlegget
 

...men har selv kun reist til Torp. :)

                                          Torp eirik karlsen 6. juni 2009 kl.0106 #15126 (#15003) Vist 388 ganger Lik innlegget
 

Den bussen er jeg faktisk ikke kjent med.. Har du en link til rutene for den?

Jeg syns så tydelig å huske at det bare for få måneder siden var skriverier i avisene her nede om hvor dårlig korrespondanse det var fra ekspressbusstoppet på Fokserød og ned til flyplassen. Da het det at man ville forsøke å inngå en avtale med NSB om å få togbussen til å ta en svipp opp til Fokserød innimellom turene den hadde til jernbaneholdeplassen. Men jeg var ikke klar over at det var kommet i gang ennå..

Og jeg vet og at det for noen år siden gikk en shuttlebuss som vel gikk sandefjord-Torp-Tønsberg, men den har da vært nedlagt en stund om ikke jeg tar helt feil.

Er det ekspressbusselskapene som driver sin egen shuttelbuss da mener du, eller hvilken buss er det?

Eirik

                                            Torp Herman 6. juni 2009 kl.0806 #15130 (#15126) Vist 385 ganger Lik innlegget
 

Når jeg ser på rutetidene, så ser jeg at korrespondansene mellom Telemarkekspressen (som stopper både på Fokserød og Torp før den ender i Tønsberg) og Sørlandsekspressen er elendige.

Så elendige at Nor-Way anbefaler at man reiser via Drammen og Skien eller Haukeli og Bø....

Hvis du derimot velger Konkurrenten fra Kristiansand, så får du fortreffelige korrespondanser (typisk 5 minutter, og 7 i motsatt retning) så lenge bussen er i rute.

                                              Torp Kjetil Sørlund 8. juni 2009 kl.2232 #15508 (#15130) Vist 337 ganger Lik innlegget
 

Det var en tid en lokalbuss som gikk innom Fokserød og Torp, men kjøringa helt til Foksrød og Torp ble for denne ruta innstilt fra 21.januar i år. Etter det skulle det gå egen lokalbuss fra Foksrød til Torp hver time. Alt dette i følge en melding på vedlagt lenke.
Jeg finner ingen rute på denne bussen, så jeg vet ikke om denne er innstilt eller om det egentlig er shuttlebussen til toget eller hva som skjer der.

Lenke: Nyhetsarkiv fra VKT (søk etter Torp)

                                                Torp Herman 9. juni 2009 kl.0921 #15566 (#15508) Vist 338 ganger Lik innlegget
 

Det er Telemarksekspressen, den som korresponderer så fantastisk dårlig med Sørlandsekspressen, og tilsvarende vesentlig bedre med Konkurrenten.

Det fant jeg ut ved å søke på buss fra Fokserød og Torp i den siden du viste til, istedenfor å søke i nyhetsarkivet.

De fleste avgangene fortsetter fra Torp til Tønsberg.

Lenke: Rutetabell for buss mellom Fokserød og Torp.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.57 sek
I dag 1510 treff på forum10, og 72329189 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12831 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.