Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 14. nivå av toppinnlegget "Linjeomlegging rundt Dalane-regionen" i Plattformen

Hele tråden har 86 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                          Tønsberg. solslyng 5. juni 2009 kl.1523 #15004 (#14972) Vist 702 ganger Lik innlegget
 

"At ekspressbussene til Sørlandet ikke stopper i Tønsberg skyldes at de bare er ute etter å tjene mest mulig penger på å utkonkurrere jernbanen på de mest trafikerte strkningene. Derfor går omtrent alle ekspressbusser til og fra Oslo."

Skal toget ta opp konkurransen med fly og privatbil, blir Torp knutepunkt for regionen, med omlastning til shuttlebusser og lokaltog.

                            "Omlasting av reisende" Terje Andersen 5. juni 2009 kl.1617 #15038 (#15004) Vist 697 ganger Lik innlegget
 

Jeg trodde omlasting var noe man gjorde med gods.

Dessverre, jeg tror ikke dine baner får særlig trafikk på de strekninger hvor jernbanen i Norge står sterkest i dag. Jeg tror de fleste av de som tar toget fra Tønsberg til Oslo-området i dag vil velge bussen hvis de må enten ta shuttlebuss eller egen bil til Torp for der å omlastes til tog som sannsynligvis ikke stopper i Drammen, Asker eller Lysaker heller. Hva med å bruke kontainere og legge opp til "lift of lift on"?

Har du gjort noen beregninger på hvilken vegkapasitet og størrelse du trenger på parkeringsplassene i dette konseptet.

Terje Andersen

                              Tønsberg-Oslo solslyng 5. juni 2009 kl.1706 #15049 (#15038) Vist 688 ganger Lik innlegget
 

Hei,
Det jeg hele tiden har diskutert er ekspresstog sørfra. IC-tog kjører selvfølgelig etter dagens mønster.
-Solslyng

                            Tønsberg-Kristiansand Morten Nordhagen 5. juni 2009 kl.1621* #15039 (#15004) Vist 703 ganger Lik innlegget
 

OK. En reise fra Nøtterøy til Kristiansand blir da slik:

Buss Nøtterøy - Tønsberg

Shuttlebuss Tønsberg - Jarlsbergjordet stasjon

Lokaltog Jarlsbergjordet stasjon - Torp stasjon

Ekspresstog Torp stasjon - Sørlandsparken Kaptein Sabeltann stasjon

Shuttlebuss Sørlandsparken Kaptein Sabeltann stasjon - Kristiansand.

Veldig konkurransedyktig.

                              Feil. solslyng 5. juni 2009 kl.1709 #15051 (#15039) Vist 708 ganger Lik innlegget
 

Taxi til Tønsberg sentrum. Lokaltog fra Tønsberg sentrum til matestasjon på torp. I lynfart sørover, med et eller to stopp. Buss til Dyreparken.

Tror du skal se langt etter noe mer konkurransedyktig.

                                Tog fra sentrum til sentrum Morten Nordhagen 5. juni 2009 kl.1829 #15061 (#15051) Vist 697 ganger Lik innlegget
 

Jeg reiser av prinsipp ikke med taxi. Vanvittig dyrt og tvilsomme greier. Jeg skal heller ikke til Kaptein Sabeltann men til Kristiansand. Da vil jeg foretrekke å kunne velge mellom intercitytog med endel stopp underveis, eller et raskt ekspresstog fra Tønsberg til Kristiansand. Enkelt og greit. Til stasjonen i Tønsberg brukes sykkel, bybuss eller egen bil.

                              Tønsberg-Kristiansand Herman 5. juni 2009 kl.1938 #15075 (#15039) Vist 683 ganger Lik innlegget
 

I verste fall vil det bli snakk om:

Sykkel Nøtterøy - Tønsberg stasjon.

IC-tog Tønsberg - Porsgrunn.

Høgfartstog Porsgrunn - Kristiansand.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.25 sek
I dag 16024 treff på forum10, og 72343703 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12833 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.