Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Stillverkstablåer" i Plattformen

Hele tråden har 116 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Dvergsignaler på fjernstyrte stasjoner H. Lindholm 8. apr. 2013 kl.1012 #153536 (#153527) Vist 785 ganger Lik innlegget
 

"Det finnes en del fjernstyrte stasjoner der det er både dvergsignaler og høye skiftesignaler. "

Nei, ting ikke er konsekvent utført i Norge har vi vel konstatert for lenge siden.....
Men fjernstyrte stasjoner både dvergsignaler og høye skiftesignaler antar jeg er stasjoner som er litt "selvgrodd" gjennom flere delvise ombygginger over tid, for man bygger vel neppe slikt nytt i dag?
Høye skiftesignaler på større stasjoner kan for øvrig være noe uheldig, fordi sporplanen noen ganger kan kreve at man er godt kjent for å vite hvilke områder de enkelte signalene gjelder for. Oslo V var et stjerneeksempel i så måte, en nå for lengst pensjonert lokfører uttalte at "på Vestbanen er det livsfarlig å skifte hvis du ikke er lokalkjent".

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.16 sek
I dag 9550 treff på forum10, og 72458348 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12842 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.