Visning av en deltråd på 10. nivå av toppinnlegget "Stillverkstablåer" i Plattformen

Hele tråden har 116 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                  NF revidert - kort kommentar Peder Figenbaum 8. apr. 2013 kl.2210 #153623 (#153576) Vist 834 ganger Lik innlegget
 

Symbolet for stillverkspanelets plassering er fortsatt frem/bak (prikken representerer knotten til txp og streken er transparenten).

Resten våger jeg ikke ha noen mening om, men det er 19 utkjørsignaler ved siden av hverandre på Oslo S og alle heter vel ikke M...

Mvh P.

                    NF revidert - kort kommentar Ragnar Andenæs 8. apr. 2013 kl.2226 #153626 (#153623) Vist 827 ganger Lik innlegget
 

"men det er 19 utkjørsignaler ved siden av hverandre på Oslo S og alle heter vel ikke M..."
Ja akkurat - de signalene du tenker på er indre hovedsignaler i
utkjørtogvei. Eller bare indre hovedsignaler om du vil.

                    stillverkssymbolet Svein Sando 8. apr. 2013 kl.2331* #153634 (#153623) Vist 820 ganger Lik innlegget
 

Symbolet for stillverkspanelets plassering er fortsatt frem/bak (prikken representerer knotten til txp og streken er transparenten).

Holder det å vri hele firkanten med prikk og strek 180 grader?, eller er det prikk og strek som må bytte plass?

                      stillverkssymbolet Peder Figenbaum 9. apr. 2013 kl.0001 #153642 (#153634) Vist 822 ganger Lik innlegget
 

Det siste - prikk og strek må bytte plass.

På MJ-anlegg er den eneste måten å beholde høyre-venstre korrekt for betjening at man plasserer stillverket på veggen lengst bort fra betrakteren, altså yttervegg dersom stillverket/txp-kontoret/stasjonsbygningen er tenkt på betraktersiden av sporene, eller innervegg dersom stillverket/txp-kontoret/stasjonsbygningen er plassert på bortsiden av sporene.

Mvh P.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.