Visning av en hel tråd i Plattformen
Det ryktes at den spises opp idag.. Folk i barteland bør nok avlegge Marienborg ett besøk for og bekrefte det med noen bilde..r
Ja, 3.610 er under hugging idag. Huggingen var kommet langt i formiddag. I tillegg skal 220c195 og Di 8.714 hugges.
Her er bilder fra dagens hugging på Marienborg. Di 3.610 og Skd 220c195, samt en flatvogn ble hugget. Di 8.714 gjenstår. To maskiner jobber på området, så huggingen går raskt unna.
Har du datoen for når 617 og 620 ble hugget?
Mvh Kjetil
Har ikke eksakte datoer dessverre. Men ser av bilder jeg har at status pr. 15/9-2000, er at lokene sto utrangert på Marienborg i særdeles nedplukket tilstand.
Idag fortsatte huggingen på Marienborg. Di 8.714 er også gått over i historien, men huggerne måtte slite lenge med rammen på loket. I tillegg er Skd 220a132 Long Jon og Skd 220c208 oppstilt for hugging. Disse var fortsatt komplette i 19-tiden ikveld. Ellers ser det ut til at Marienborg har parkert sin Skd 220c189, men det gjenstår å se om den også skal hugges. Med dette begynner det å tømmes for overflødig materiell på området.
Hva er årsaken til at en så ny maskin som DI8714 hugges allerede? Er det den som har stått skjev i flere år?Rune
Di 8.714 har i mange år fungert som delelok for de andre Di 8-lokene. Etterhvert har det blitt fjernet så mange deler at man ikke har kunnet komplettere loket. I sammenheng med omstruktureringen i NSB, NSB Gods og Cargonet, har det medført at flere av Di 8-lokene etterhvert ble overtallige. 710 er det andre loket som er hensatt, det har man forsøkt å komplettere flere ganger. Med dagens bruk av loktypen er det tvilsomt om dette loket kommer i drift også.
Status med huggingen på Marienborg er at huggerne idag gjorde seg ferdige med 714. Det så ut til at det tok mye tid å kappe opp lokets ramme og de måtte brukere skjærebrenner for å komme seg gjennom. Ellers ble det sortert mye avfall. Hovedmotoren fra Di 3.610 er ikke fjernet fra området.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.