Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Di 3.610 hugges idag." i Plattformen

Hele tråden har 8 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Di 3.610 hugges idag. Thomas Markovic 10. juli 2013 kl.2016 #160210 (#160152) Vist 481 ganger Lik innlegget
 

Har ikke eksakte datoer dessverre. Men ser av bilder jeg har at status pr. 15/9-2000, er at lokene sto utrangert på Marienborg i særdeles nedplukket tilstand.

        Di 3.610 hugges idag. Thomas Markovic 10. juli 2013 kl.2050 #160214 (#160210) Vist 507 ganger Lik innlegget
 

Idag fortsatte huggingen på Marienborg. Di 8.714 er også gått over i historien, men huggerne måtte slite lenge med rammen på loket. I tillegg er Skd 220a132 Long Jon og Skd 220c208 oppstilt for hugging. Disse var fortsatt komplette i 19-tiden ikveld. Ellers ser det ut til at Marienborg har parkert sin Skd 220c189, men det gjenstår å se om den også skal hugges. Med dette begynner det å tømmes for overflødig materiell på området.

forstørrt159179-DSC00418.jpg

Di 8.714 under hugging.
Marienborg (lst & dbg)
10. juli 2013
foto: Thomas Markovic

forstørrt159180-DSC00419.jpg

Lite som gjenstår på Di 8.714.
Marienborg (lst & dbg)
10. juli 2013
foto: Thomas Markovic

forstørrt159181-DSC00436.jpg

Reserveboggiene som Di 8.714 var plassert på.
Marienborg (lst & dbg)
10. juli 2013
foto: Thomas Markovic

forstørrt159182-DSC00451.jpg

På kvelden jobbet huggerne fortsatt med rammen til Di 8.714.
Marienborg (lst & dbg)
10. juli 2013
foto: Thomas Markovic

forstørrt159183-DSC00442.jpg

Skd 220c208 og Skd 220a132 oppstilt for hugging i bakgrunnen. Hovedmotoren fra Di 3.610 i forgrunnen.
Marienborg (lst & dbg)
10. juli 2013
foto: Thomas Markovic
          Hvorfor 8714? Rune Håkegård 11. juli 2013 kl.2004 #160257 (#160214) Vist 412 ganger Lik innlegget
 

Hva er årsaken til at en så ny maskin som DI8714 hugges allerede? Er det den som har stått skjev i flere år?
Rune

            Hvorfor 8714? Thomas Markovic 11. juli 2013 kl.2241 #160273 (#160257) Vist 427 ganger Lik innlegget
 

Di 8.714 har i mange år fungert som delelok for de andre Di 8-lokene. Etterhvert har det blitt fjernet så mange deler at man ikke har kunnet komplettere loket. I sammenheng med omstruktureringen i NSB, NSB Gods og Cargonet, har det medført at flere av Di 8-lokene etterhvert ble overtallige. 710 er det andre loket som er hensatt, det har man forsøkt å komplettere flere ganger. Med dagens bruk av loktypen er det tvilsomt om dette loket kommer i drift også.

Status med huggingen på Marienborg er at huggerne idag gjorde seg ferdige med 714. Det så ut til at det tok mye tid å kappe opp lokets ramme og de måtte brukere skjærebrenner for å komme seg gjennom. Ellers ble det sortert mye avfall. Hovedmotoren fra Di 3.610 er ikke fjernet fra området.

forstørrt159236-tm2759.jpg

Di 8.714 i lokstallen på Marienborg, hensatt som delelok.
Marienborg (lst & dbg)
24. nov. 2001
foto: Thomas Markovic
Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.42 sek
I dag 24977 treff på forum10, og 72231083 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12821 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.