Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Di 3.610 hugges idag." i Plattformen

Hele tråden har 8 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

          Hvorfor 8714? Rune Håkegård 11. juli 2013 kl.2004 #160257 (#160214) Vist 491 ganger Lik innlegget
 

Hva er årsaken til at en så ny maskin som DI8714 hugges allerede? Er det den som har stått skjev i flere år?
Rune

            Hvorfor 8714? Thomas Markovic 11. juli 2013 kl.2241 #160273 (#160257) Vist 507 ganger Lik innlegget
 

Di 8.714 har i mange år fungert som delelok for de andre Di 8-lokene. Etterhvert har det blitt fjernet så mange deler at man ikke har kunnet komplettere loket. I sammenheng med omstruktureringen i NSB, NSB Gods og Cargonet, har det medført at flere av Di 8-lokene etterhvert ble overtallige. 710 er det andre loket som er hensatt, det har man forsøkt å komplettere flere ganger. Med dagens bruk av loktypen er det tvilsomt om dette loket kommer i drift også.

Status med huggingen på Marienborg er at huggerne idag gjorde seg ferdige med 714. Det så ut til at det tok mye tid å kappe opp lokets ramme og de måtte brukere skjærebrenner for å komme seg gjennom. Ellers ble det sortert mye avfall. Hovedmotoren fra Di 3.610 er ikke fjernet fra området.

forstørrt159236-tm2759.jpg

Di 8.714 i lokstallen på Marienborg, hensatt som delelok.
Marienborg (lst & dbg)
24. nov. 2001
foto: Thomas Markovic
Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.