Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Mangel på informasjon til reisende..." i Plattformen

Hele tråden har 38 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

God kundebehandling Torstein Reiersen 17. aug. 2009 kl.1201* #22983 (#22818) Vist 361 ganger Lik innlegget
 

Jeg opplevde det motsatte på Nordlandsbanen i oktober 2008, noe som førte til en positiv mail til kundetjenesten til NSB.

Dagtoget gled sakte ut fra Bodø stasjon, men etter ca 1 km ble det stopp. Lokfører på Di4-loket restartet motoren flere ganger, men fikk ikke opp turtallet, og etter en stund rygget toget tilbake til stasjonen. Et ledig 93-sett sto i nabosporet. Konduktørene fikk med noen kaffekanner og litt "tog-lefser" for automaten i 93-settet fungerte ikke.

Personalet delte ut lefser og kaffe gratis til passasjerene og ytet en fantastisk service. Nye forsyning ble tatt ombord både på Fauske, da vi møtte nordgående dagtog og flere steder sørover. En forsinkelse på nær 90 min på Rognan var kjørt inn ved Levanger. Selv om jeg gikk unten skikkelig mat fra frokost til ca kl. 22, gjorde betjeningen ombord det de kunne for å gjøre reisen mest mulig behagelig. Alternativet hadde kanskje vært buss deler av strekningen.

Min erfaring er at mange konduktører gjør en god innsats for å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon. Mine beste erfaringer har jeg fra Røros- og Nordlandsbanen, og de dårligste på Bergenbanen og rundt hovedstaden, Siste gang i Tønsberg, tog 801 den 14.08 der konduktøren var uhøflig og blærete - altså uproffesjonell.

Konduktører som ikke klarer å opptre høflig, bestemt og proffesjonelt i stressa situasjoer, bør finne seg et annet yrke. Det gjelder forøvrig alle som arbeider med mennesker. Arrogante holdninger og blærete oppførsel hører ikke hjemme i serviceyrker.

  God kundebehandling Kjetil Refsnes Jørgensen 18. aug. 2009 kl.1630 #23160 (#22983) Vist 192 ganger Lik innlegget
 

Tiltredes. For å si det slik: det er stor forskjell mellom de som er hyggelige i høytaler - og de som plutselig uten forvarsel sier "kafeen er nå stengt". NSB har nok noe å lære fra flyene - selv om forskjellen der også er stor. Blant annet mellom selskapene.

Sist hadde jeg en hyggelig konduktør, men han ble fryktelig stresset av at det kom speidere fra Fyllingsdalen med mye baggasje ombord på Vegårshei. Da ble han fryktelig opptatt av rutetiden - selv om vi hadde så god tid at det var en gru. Selv på en mandag kom toget til Oslo før tiden, etter å ha kjørt rolig hele veien fra Kristiansand til Oslo.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.32 sek
I dag 15658 treff på forum10, og 72406668 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12839 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.