Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Mangel på informasjon til reisende..." i Plattformen

Hele tråden har 38 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

          Akk solslyng 17. aug. 2009 kl.2122 #23044 (#22918) Vist 330 ganger Lik innlegget
 

"Å holde en høy beredskap av denne typen, som nødvendigvis må være spredd geografisk, koster penger, penger som ingen er villige til å betale."

Dette er et latterlig sitat. NSB er et AS. Et ansvarlig selskap. Dere har å dekke kostnader for normal service. Det skal ikke mye kreativitet til for å finne på noe smidig. F.eks. en pakke vestlandslefser til de som vil ha, eller en kopp kaffe? Det er ikke en umulig oppgave.

Det viktigste er at passasjerene får beskjed. Jeg hadde f.eks. aldri funnet meg i å bli transportert i slitte B5 eller gamle B3 vogner, uten kompensasjon av noen art, ikke så mye som en beklagelse en gang.

Poenget til Die Filmführerin er at hun får noe annet, enn det hun har betalt for. Problemet er ikke at halvparten av setene vender mot førerretningen, men at hun blir plassert på en måte hun har reservert seg mot. Det samme gjelder serveringen. Kanskje hun egentlig hadde tatt buss om hun visste at det ikke fantes servering om bord?

Til sist, det er mulig å stramme inn rutene på Sørlandsbanen, heve frekvensen, benytte krengehastighet og gjøre små utbedringer på infrastrukturen og dermed redusere reisetiden til omtrent 4 timer Oslo-Kristiansand. I tillegg kan dere tilby internet og en helt annen service om bord. Best underveis var slagordet under Ueland. Det fatter tydligvis ikke agronomen viktigheten av.

Direktetilbud fra Arendal, med tilbringer tjeste fra Grimstad til Stoa kunne vært med på å gjøre jernbanen ledende på strekningen Oslo-Kristiansand.

Problemet er ikke infrastruktur, men tilbudet dere (ikke?) makter å levere. Den totale mangel på nytenkning og detaljer. Se f.eks. på reisetidsratioen mellom bil og ICE i Tyskland. Det er ikke alltid like fantastisk, men toget har likevel svært gode markedsandeler.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.30 sek
I dag 16763 treff på forum10, og 72407773 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12839 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.