Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Spørsmål om bruk av bremsevogn" i Plattformen

Hele tråden har 46 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

          Spørsmål om bruk av bremsevogn Erik W. Johansson 27. sep. 2016 kl.2150 #234950 (#234940) Vist 460 ganger Lik innlegget
 

Interessant dette at Drammen distrikt stod for dette i 1950. De må ha vært foregangsdistrikt på HMS og andre forbedringer for personalet på den tiden. De modifiserte damplok med gulvvarme og trykkluftfløyter, men fikk avslag fra NSB Hovedstyret på å fortsette med det. De var også først ute med å montere turbogeneratorer på dampskiftelok. For å få til det, måtte de gjenbruke turbogeneratorer som støyet mye. For at det skulle kunne bli akseptabelt monterte de dem foran skorsteinen, slik at lokpersonalet ikke ble plaget.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.14 sek
I dag 5835 treff på forum10, og 72566144 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12847 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.