Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Tresviller" i Plattformen

Hele tråden har 56 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Kart med oversikt over svilletyper Terje Andersen 25. feb. 2009 kl.1218 #2567 (#2563) Vist 746 ganger Lik innlegget
 

Gå inn på Jernbaneverkets nettside www.jbv.no og åpne "om oss" og "rapporter" under Jernbanestatistikk 2007 på side 32 finner du en oversikt. Du kan også google publikasjonsnavnet "jernbanestatistikk 2007".

Ellers finnes tresviller på Trondheim stasjon og sannsynligvis på Stavne-Leangenbanen.

Terje Andersen

      Nordlansbanen Lars Byman 25. feb. 2009 kl.1248 #2571 (#2567) Vist 729 ganger Lik innlegget
 

Noen stasjoner har sporveksel med tresviller og hovedspor i betong, mens spor i avik har tresviller. Andre stasjoner har bare betong


Et parti på Roa-Hønefoss hører man forsatt...duk duk...siden sporet ikke er sveiset.

        Roa-Hønefoss S. Andersson (cowboyen fra Kløftefoss) 25. feb. 2009 kl.1326 #2580 (#2571) Vist 716 ganger Lik innlegget
 

Stakkars Roa-Hønefoss har vel til og med sandballast eit stykke! For ei stund sida var det ei avsporing der, og da la dei inn BRUKTE tresviller!
Grunna all denne stemoderlige handsaminga (eller kanskje mangel på handsaming) har dei attpåtil fått nedsatt fart (frå 80 til 60).

Det er nok på tide at Nittedalsbanen blir bygd!

          Nittedalsbanen Svein Sando 25. feb. 2009 kl.1336 #2584 (#2580) Vist 720 ganger Lik innlegget
 

Det er nok på tide at Nittedalsbanen blir bygd!

Hva er Nittedalsbanen?

            Nittedalsbanen S. Andersson (cowboyen fra Kløftefoss) 25. feb. 2009 kl.1403 #2592 (#2584) Vist 710 ganger Lik innlegget
 

Nittedalsbanen er dobbeltspor Alnabru-Rundelen(ved Grua) og enkeltspor Rundelen-Jevnaker og opprusting av Jevnaker-Hønefoss. Dette vil for persontrafikken til Bergen/Hallingdal/Ringerike bety omtrent det same som Ringeriksbanen. For godstrafikken vil det vera mykje betre, fordi ein slepp Brynsbakken og Oslotunnelen. I tillegg vil det gi ein stor effekt for kapasitet og reisetid Oslo-Gjøvikbanen, og legge til rette for framtidig utbygging Gjøvik-Moelv.
Det er ikkje gjort nyaktige bereikningar, men det skulle truleg la seg gjera å bygge finansiera dette med dei midla som ellers krevs for å bygge Ringeriksbanen og ruste opp Alnabru-Roa-Hønefoss.

          Brukte sviller er ikke uvanlig Sven Marius Gjeruldsen 25. feb. 2009 kl.1354 #2589 (#2580) Vist 706 ganger Lik innlegget
 

Det er ikke uvanlig at brukte sviller med restlevetid legges inn. Det har skjedd flere steder i landet.

Nå skal det sies at det er gjort en del arbeide på Roa-Hønefoss, blant annet oppe ved Kalvsjø, der det vel er lagt inn betongsviller. På sikt vil nok dette arbeidet gi gode resultater, selv om det selvfølgelig burde vært gjort mer.

Sven M.

      Kart med oversikt over svilletyper John Oddvar Hauge 26. feb. 2009 kl.1437 #2715 (#2567) Vist 474 ganger Lik innlegget
 

Stavne Leangenbanen har Betongsviller!

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.24 sek
I dag 2209 treff på forum10, og 72710431 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.