Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Omformer til Nordagutu, the Huawei edition." i Plattformen
Hele tråden har 15 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Sporveien i Oslo bruker også klatreveksler ved arbeider som krever kortere perioder med enkeltspor i gaten. Vekselen legges rett på gatelegemet oppå sporet. Farten over en klatreveksel er lav.
Et annet teknisk spm: Trekassa på taket som vi bl a ser på bilde nr 2, er den der for at det skal være mulig å fremføre omformeren under kjøreledning med spenning på?
Hvis vi ser på bildet av den omformeren som er trukket ut, så ser vi at det er strømskinner på isolatorer innenfor trekassen. Toppen på strømskinnene er lavere enn taket på vogna. Jeg antar at treverket er der for å beskytte strømskinner og isolatorer mot fremmedlegemer under transporten.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.