Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "Tresviller" i Plattformen

Hele tråden har 56 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Wikipedia, tresviller og kvalitetssikring Ulf Berntsen 25. feb. 2009 kl.2352 #2658 (#2648) Vist 594 ganger Lik innlegget
 

Hvor jeg er ? Jo jeg er naturligvis her. Det vil si hjemme.

Er det noe som (til tider, men ikke alltid) trenger kvalitetssikring, så er det Wikipedia. Altså i betydningen sikring av kvalitet. For kvaliteten på stoffet varierer. Fra det helt perfekte til "bånn i bøtta". Det aller meste befinner seg imidlertid i det enorme mellomskiktet - i gråsonen mellom "ganske godt" og "middelmådig". I de verste tilfellene med innhold et sted mellom nesten noe og absolutt ingenting.

Det jeg med mine utspill har påpekt er den sterkt overdrevne bruken av dette i og for seg utmerkede ordet. Hvis et ord, en ordklisje eller et uttrykk brukes i utide mister det sin kraft. Da blir det et tomt og betydningsløst fyllord. Jfr. "målstyring" som nå stort sett er glemt.

Ulf Berntsen

kvalitetssikret

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 1.49 sek
I dag 2393 treff på forum10, og 72710615 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.