Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Høstens vakreste eventyr på Lysekilsbanan...." i Plattformen

Hele tråden har 4 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Hallo Jan Erik... Nils Olav Glein 27. okt. 2018 kl.2100 #277515 (#277513) Vist 339 ganger Lik innlegget
 

God lørdagskveld på deg,Jan Erik og takk for att du likte bildene mine.

Spørsmålet ditt om fart på Lysekilsbanan var veldig aktuelt i dag det når toget slet seg oppover stigningene på grunn av løv på sporet.
Høyeste hastighet var 40-70km/t med den laveste hastigheten der hvor sporet ikke hadde blitt vedlikeholdt på veldig lang tid siden.

Teori og praksis eller skal vi si lovlydighet eller ikke stemmer ikke alltid overens når det behøves stor fart for i det hele tatt å komme oppfor en bakke.
Toget rygget og fikk dermed større fart, men ikke høyere hastighet enn tillatt da Daniel som jeg fortalte om sa att de ikke våget det i tilfellet av om det skjedde en ulykke på dårlige spor.
For å sitere Daniel:Då ryker "tillståndet med en gång ".....
Løsningen ble litt rygging og deretter maks tillatte fart.

God helg ønsker jeg deg ! MVH.Nils Olav.

    Hallo Jan Erik... Jan Erik Hole 27. okt. 2018 kl.2122 #277517 (#277515) Vist 295 ganger Lik innlegget
 

Takk sier jeg da

Og du er veldig flink til og lage artikkler om tog i utlandet og fortelle om livet på togene, har lest lit om dine artikkler i bladene (På sporet)

Jan Erik

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.24 sek
I dag 24623 treff på forum10, og 72230729 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12821 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.