Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse" i Forumverkstedet

Hele tråden har 9 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse Svein Sando 17. jan. 2023 kl.2123* #365818 (#365761) Vist 822 ganger Lik innlegget
 

Jeg gjorde en test nå, da jeg også har Altibox. Jeg sendte en mail til meg selv fra min jobb-epostkonto til meg selv på njk (ses@njk.no) og den kom vel fram til min private e-postkonto som njk-serveren reruter til.

Så for mitt vekdommende erfarte jeg altså ikke problemer, men det betyr ikke er enn at denne feilen ikke alltid slår til.

    Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse Ståle Ualand 23. jan. 2023 kl.2045 #366129 (#365818) Vist 853 ganger Lik innlegget
 

Eg savnet en mail som normalt kommer en gang i måneden til rogaland@njk.no og som ikke er kommet.

Tok derfor og testet nå og sendte en epost til rogaland@njk.no.

Den er ikke kommet fram til min lyse.net adresse. Den sitter heller ikke fast i det berømte cleanmailfilteret til altibox.

      Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse micke 25. jan. 2023 kl.0812 #366202 (#366129) Vist 793 ganger Lik innlegget
 

Jeg sjekket loggen hos oss nå, og i følge den så er alle disse mailene sendt til altibox sin server (mx1, mx2 eller mx3.altibox.net). De svarer alltid (også for de som nevnes her) "OK, har lagt de i vår interne kø". Så de må altså da forsvinne sporløst et eller annet sted internt der. Kan nesten virke som de etter mottakelsen finner ut at de ikke liker mailene fra NJK og bare sletter eller suspenderer de. Uten å gi melding tilbake.

        Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse Ståle Ualand 2. feb. 2023 kl.1413 #366790 (#366202) Vist 872 ganger Lik innlegget
 

Eg har kontaktet Lyse hvor jeg er kunde nå og bedt dem å se nærmere på dette. Ingen av styremedlemmene i Rogaland som er altibox kunder får noe som helst.
Altibox har fått lenke til denne tråden slik at de kan se hva vi har skrevet om dette.

    Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse Ståle Ualand 2. feb. 2023 kl.1426 #366791 (#365818) Vist 758 ganger Lik innlegget
 

Alternativet er at det kan være ulikt på om det er videresending til en enkelt adresse eller en gruppe.

Eg prøvde nå i dag og sende til rogaland at njk.no. Det kom ikke fram til altibox adresser. Prøvde nå å sende til siden.sist njk.no og den kom ikke fram til meg. Men fikk autoreply til min jobbadresse som jeg brukte for testen til siden sist.

      Får ikke mail fra @njk.no til Altibox - adresse Ståle Ualand 2. feb. 2023 kl.1449 #366793 (#366791) Vist 787 ganger Lik innlegget
 

Kan legge til at når eg sendte en testmail til siden sist fra min altibox hjemmemail så mottok jeg verken videresending eller autoreplyen som lages.
Så her er det blokade selv på en enkelt mail til meg.

(mest skrevet i tilfelle altibox også leser dette)

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.46 sek
I dag 3624 treff på forum10, og 72656718 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12855 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.