Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 5. nivå av toppinnlegget "SE-quiz 1" i Quistværelset

Hele tråden har 30 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

        SE-quiz 1 Hans-Ole Sveia 27. nov. 2009 kl.1548* #37338 (#37257) Vist 366 ganger Lik innlegget
 

Kan det være lok type 30a nr. 316 eller 317?

Nå er forsåvidt også nr. 272 og 280 mulige kandidater...

          SE-quiz 1 Kjetil Næss 27. nov. 2009 kl.1551* #37340 (#37338) Vist 360 ganger Lik innlegget
 

Jeg vil tippe på kandidatene 30a 280 eller 30b 360. Det var ikke mange lok som hadde slike røkskjermer. Kanskje Erlandsen vet loknummeret? Ellers lurer jeg på om dette skjedde i forbindelse med et ras som gikk i 1962. Men jeg får ikke terrenget helt til å stemme.

            SE-quiz 1 Hans-Ole Sveia 27. nov. 2009 kl.1556* #37341 (#37340) Vist 368 ganger Lik innlegget
 

1962 er vel 13 år for seint?

Jeg tror vi kan utelukke lok nr. 360. Det befant seg trolig på et annet sted enn der raset gikk i 1949 - såfremt det ikke har gått i "fremmed landskap" etter en revisjon på det midtnorske lokomotivsykehuset.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.22 sek
I dag 8685 treff på forum10, og 72420929 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12839 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.