Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 8. nivå av toppinnlegget "SE-quiz 1" i Quistværelset

Hele tråden har 30 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

              Løsning, med korrekt km-angivelse Terje Andersen 2. des. 2009 kl.0905 #38022 (#37884) Vist 197 ganger Lik innlegget
 

Da er det Aufles på andre sida av elva. Jeg ble litt låst i min løsningssøk av en vrangforestilling om at bildet måtte være tatt sørover. Av den grunn utelukket jeg alle steder nord for Kvalfors bru.

Terje Andersen

                Mer presis stedsangivelse: like ved Rossvoll Bjørn Grøva 9. des. 2009 kl.1722 #39138 (#38022) Vist 121 ganger Lik innlegget
 

Har ikke skrevet innlegg her på flere år, men for én gangs skyld tror jeg at jeg kan tilføye nyttige opplysninger: Jeg er ganske sikker på at stedet vi ser i bakgrunnen på bildet, er gården Nes (der det på denne tiden var skole) og brua over Kjærstadosen. Det betyr at lokomotivet trolig ligger like nord for Rossvoll, og like overfor Kjærstad på den andre sida av elva. På kart står det Ladalen og Naustdalen i området der jeg tror loket ligger.
Bjørn

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.10 sek
I dag 12091 treff på forum10, og 72424335 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12840 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.