Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 8. nivå av toppinnlegget "Reservasjon mot bildebruk" i Forumverkstedet

Hele tråden har 22 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

              Brutte lenker til innlegg H. Lindholm 7. des. 2023 kl.1439 #384709 (#384703) Vist 983 ganger Lik innlegget
 

Men det er altså ikke dette som er mitt spørsmål.

Mitt spørsmål gjelder bilder som er lastet opp direkte i et innlegg med forumeditorens opplastingsfunksjon, og deretter er det ikke gjort noe som helst med bildene.
Da genereres det en lenke fra fotosamlingen til det aktuelle innlegget, men i en del tilfeller er denne lenken fra fotosamlingen til innlegget brutt.
Om årsaken er at lenken aldri ble generert når innlegget ble skrevet, eller om den er forsvunnet senere vet jeg ikke. Jeg opplever praktisk talt aldri problemer under opplasting av bilder eller skriving og posting av innlegg. Antallet ganger jeg har opplevd slike problemer er forsvinnende lite i forhold til antallet brutte lenker.

                Brutte lenker til innlegg Kurt Hål. 7. des. 2023 kl.1550* #384716 (#384709) Vist 994 ganger Lik innlegget
 

Mitt spørsmål gjelder bilder som er lastet opp direkte i et innlegg med forumeditorens opplastingsfunksjon

Egentlig mener jeg det var akkurat det jeg gjorde mot dette tidligere innlegget mitt med bilder feilfritt lastet opp UTEN brudd den gangen.
Nå testet jeg altså et skritt videre, åpnet tråden i modus ENDRE, skrev en linje og valgte ny opplasting av 2 bilder, "forhåndsviste" som jeg har oppfattet gir en låst kobling til tråden, men det feilet altså.
----
Fotosamlingen kode 41.0

                  Mulighet for programfiks den nærmeste tiden er dårlig Svein Sando 7. des. 2023 kl.1611 #384720 (#384716) Vist 1005 ganger Lik innlegget
 

Min hovedmaskin gikk ned her om dagen, er sendt til reparasjon, og forhåpentligvis er det "bare" en harddisk på 3 TB som må byttes. Men det tar også sin tid (antydet 9 dager). Hvis ikke må det ny maskin til. Uansett medfører dette gjenoppretting ut fra backupdisker o.l. som tar tid bare for filtilbakeføringen med en disk som var utnyttet 80 %. I tillegg har vi gått inn i den tiden av året der min selvbestemte fritid er på det laveste. Jeg kan derfor ikke love at jeg får gjort noe med dette i 2023.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.06 sek
I dag 4005 treff på forum10, og 72657099 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12855 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.