Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«MJ-rommet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Låser for lastespor" i MJ-rommet

Hele tråden har 7 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Bilde av sporsperre Bjørn Steinar Rekstad 26. des. 2023 kl.2125 #385786 (#385781) Vist 666 ganger Lik innlegget
 

Bildet må være sp.I Auma sidespor siden det er to kontrollåser som lås 2 i sporsperra? Da er den venstre til sporveksel 1 og den andre til sperrene på oversiden av planovergangen i tømmersporene. Jeg kan ikke komme på andre plasser vi har denne varianten. Bjørn Steinar

      Bilde av sporsperre Roar 26. des. 2023 kl.2157* #385787 (#385786) Vist 697 ganger Lik innlegget
 

Bildet kom opp ved nettsøk på Google, uten opplysninger om sted eller fotograf. Bare at det var fra NJKs fotosamling. .
Nå søkte jeg opp bildet også i NJKs fotosamling. Det viste seg at det tatt av John Oddvar Hauge. Intet stedsnavn.

Jeg har også søkt opp Auma i Stasjonsdatabasen. Der finnes det bilde av sporsperre der. Den er ganske ulik. Altså ikke Auma.

Lenke: NJK Stasjonsdatabasen

        Sperrene i tømmersporene Bjørn Steinar Rekstad 27. des. 2023 kl.0933 #385800 (#385787) Vist 698 ganger Lik innlegget
 

Bildet av Hauge er sperrene oppe i tømmersporene. Legg merke til at disse har bare lås 1, kun for å få låst opp sporsperra, å ikke noen kontrollås til sporveksel. Bjørn Steinar

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«MJ-rommet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.16 sek
I dag 11116 treff på forum10, og 72402126 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12838 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.