Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Verkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget ""Siden sist" på Gamle Vossebanen" i Verkstedet

Hele tråden har 4 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Skifte av hjulringer H. Lindholm 5. feb. 2024 kl.1441 #388564 (#388559) Vist 573 ganger Lik innlegget
 

Ved skifte av enkelte hjulringer må de nye dreies til samme diameter som de som ikke skiftes.
Hvis koblede aksler ikke har samme hjuldiameter vil det bli øket belastning på koblestanglagerne, og én eller flere av akslene vil hele tiden slire litt, noe som medfører økt hjulslitasje og dårligere trekkraft.,

    Skifte av hjulringer Jan Arne Rødland 5. feb. 2024 kl.1612 #388574 (#388564) Vist 551 ganger Lik innlegget
 

Det var det jeg antok. Da er det å håpe at de to andre hjulsatene har relativt
tykke hjulringer slik at det går noen år før operasjonen blir nødvendig igjen.
Nå blir det vel heller ikke det store km-løp hos GVB.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Verkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.08 sek
I dag 23075 treff på forum10, og 72676169 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12856 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.