Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "Verdensarven" i Jernbanehistorien

Hele tråden har 14 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Hva nå? Bjørn Halling 28. feb. 2024 kl.2044 #390264 (#390187) Vist 724 ganger Lik innlegget
 

Poenget mitt var at den investeringen som skal til for å oppgradere banen til å tåle tømmertrafikk, noe som blandt annet krever økning av akseltrykket, blir veldig mye større enn den som kreves for å sette banen i stand som museumsbane med nåværende tekniske standard.
Interressen lokalt er nok utvilsomt til stede.
Om og eventuelt når stortingspolitikerne finner plass til en slik investering i Nasjonal Transportplan, er en helt annen sak. Det kan føre til full stans i prosjektet - i lang tid.

              Verdensarven, kommentar i avisa Telen Svein Julton 29. feb. 2024 kl.1459 #390300 (#390264) Vist 671 ganger Lik innlegget
 

For de som har tilgang på stoff i AID-aviser, står det litt i Telen i dag

Lenke: Kreosot sviller

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.25 sek
I dag 8407 treff på forum10, og 72586808 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12848 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.