Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål" i Jernbanehistorien

Hele tråden har 53 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål Terje Andersen 28. feb. 2024 kl.2047 #390265 (#390258) Vist 1495 ganger Lik innlegget
 

DCH skrev:
"NSB stort sett beholdt alt gammelt 65-materiell på begynnelsen av 70-tallet til tross for leveransen av 15 A-sett"

Noen 65 sett kom også til Trondheim etter at Dovrebanen var elektrifisert helt fram. Min far fikk blant annet typekurs. Men jeg tror de forsvant etter noen år, og det kom ikke annet elektrisk lokaltogsmateriell, om jeg husker rett.

Enten ble mye av lokaltogstrafikken rumdt Trondheim innstilt eller Størenbanen ble samkjørt med Meråker- og Nordlandsbanen med bruk dieselmotorvogner.

Terje

    Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål Hans-Ole Sveia 28. feb. 2024 kl.2115 #390270 (#390265) Vist 1470 ganger Lik innlegget
 

65-sett i Trondheim distrikt var vel i perioden 1975-1985? Før den tid ble vel en motorvogn eller et motorvognsett av type 67 prøvekjørt i Trondheim distrikt.

Siste gjenværende 65-sett i Trondheim distrikt gikk sin siste tur i passasjertrafikk på Størenbanen i desember 1985.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.17 sek
I dag 397 treff på forum10, og 72601040 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12850 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.