Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 13. nivå av toppinnlegget "Neppe Valdresbanen" i Jernbanehistorien

Hele tråden har 41 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                        Speilvendt eller ikke? Per H 15. mars 2024 kl.2107* #391339 (#391337) Vist 1394 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Min vurdering var at det kommer an på om bremserhuset vi ser er bakerst på første vogn eller fremst på andre vogn. Er det på andre vogn, er det opprinnelige bildet rettvendt.

                          Speilvendt eller ikke? Svein Sando 16. mars 2024 kl.1019 #391362 (#391339) Vist 1300 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Min vurdering var at det kommer an på om bremserhuset vi ser er bakerst på første vogn eller fremst på andre vogn. Er det på andre vogn, er det opprinnelige bildet rettvendt.

Nå har jeg blåst opp bildet og hentet ut denne vognslerka, og på meg virker det klart at bremserhuset befinner inni vognkassa, og er plassert på samme sted som typeteningen viser. Altså er bildet i denne vendtheten korrekt.

t251387-Mf.jpg

t251388-Mf-3.jpg

Typetegning av Mf type 3, bygget i 32 eksemplarer mellom 1904 og 1912
Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.13 sek
I dag 6169 treff på forum10, og 72584570 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12848 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.